به گزارش ایرنا از دفتر آیت الله احمد مبلغی در قم، وی روز سه شنبه در دیدار با مسئولان و مدیران برخی موسسات و دانشگاه های کشور اندونزی در قم افزود: اگر ما خدای ناکرده به هر بهانه و تحت هر عنوان در زمین تعصب و طائفه گری بازی کنیم در خلق گناه اجتماعی تفرقه و تبعات آن شریک خواهیم بود.
وی ادامه داد: اگر جاهلانی چه در شیعه و چه در اهل سنت، حرکت تفرقه افکنانه ای را انجام دهند، همه باید به نفی و کنترل عمل جاهلانه آنان اقدام کنند.
مبلغی گفت: باید در برابر خشونت داعشیزم، پرچم فکری «سَلام » را بلند کنیم و به آن سمت برویم، تفاوت اسلام با ادیان دیگر در این است که سلم در نام خود دین اسلام تعبیه شده است.
استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: کلام و فعل جاهل هرگز بوی سلم و سلام نمی دهد؛ بلکه آنها همیشه دنبال آن هستند تا جامعه را به آتش اختلاف بکشانند و مومنان باید با عبور از این جاهلان، پادزهر حرکت های جاهلانه آنان را تعمیق، ترویج و تنفیذ سلم و سلام قرار دهند.
مبلغی گفت: امروز شرایط جهان اسلام به گونه ای است که حفره های آتش تفرقه در برابر آن قرار گرفته است و مشابه چنین وضعیتی در عصر جاهلیت بویژه در آستانه بعثت پیامبر اسلام(ص) پیدا شده بود.
وی ادامه داد: همانگونه که در ابتدای ظهور اسلام، دین مبین اسلام با ابزار وحدت و الفت، مردم را از غلطیدن در حفره های آتش اختلاف نجات داد، امروز هم تنها ابزار نیرومند برای نجات مسلمانان، وحدت، انس و الفت میان قلوب آنان است.
وی گفت: هر گروه و فردی که به جای نزدیک شدن به عمل به اصل «قَالُوا سَلاَماً» در زمینی که جاهلان برای تکفیر و اختلاف بین مسلمانان ایجاد کنند، بازی کند، شریک جرم است.
مبلغی در پاسخ به سوالی در مورد اختلاف ها بین ایران و عربستان سعودی گفت: شاید تصور پیشرفت جدی در برطرف شدن بخش قابل توجهی از اختلاف ها بین ایران و سعودی زود باشد؛ ولی ایران آمادگی دارد تا اختلاف های خود را با سعودی ها تقلیل دهد، البته در صورتی که طرف مقابل نیز عزمی از خود نشان دهد.
وی با اشاره به این نکته که توسعه تفرقه به ضرر همه است، گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای آرمان وحدت اسلامی است و این فرصت و چارچوب مهمی را برای تقلیل اختلاف فراروی ایران و سعودی می گشاید.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: راضی نیستیم در مسیر انشقاق به جلو برویم بلکه تمایل به کنترل این اختلاف ها داریم و این به نفع همه است.
این شخصیت ها به دعوت برخی نهادهای حوزوی در شهر مقدس قم حضور پیدا کردند.
7401/ 6133/ تنظیم کننده: بهمن اطمینان ** انتشاردهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.