به گزارش ایرنا، حمیدرضا شیخ الاسلام روز دوشنبه در نشست با جمعی از فرهنگیان استان قم و افتتاح 2 طرح عمرانی آموزش و پرورش در سالن اجتماعات خانه معلم شماره یک قم، با تجلیل از تلاش معلمان به ویژه معلمان مدارس روستایی قم، افزود: افتخار قم این است که تمام مدارس استان حتی مدرسه ای که تنها 2 دانش آموز دارد، دارای معلم است.
وی افزود: با وجود مخالفت برخی والدین برای جلوگیری از تحصیل فرزندان خود، با پیگیری های دلسوزانه معلمان موفق شدیم تا با رضایت والدین، دانش آموزان را به تحصیل برگردانیم که وجود چنین معلمانی در قم موجب افتخار است.
مدیرکل آموزش و پرورش قم، حل مشکل زیرساختی مدارس روستایی را مورد تاکید قرار داد و افزود: سرویس مدارس دانش آموزان و معلمان یکی از مسائل جدی مناطق روستایی و دغدغه مشترک معلمان است که باید با همکاری مسئولان استان این موضوع به سرعت در دستور کار قرار گرفته و اقدام های لازم در این زمینه صورت گیرد.
شیخ الاسلام، سال 95 را سالی پر کار برای آموزش و پروش قم دانست و گفت: 40 طرح عمرانی در سطح استان با همکاری خیرین مدرسه ساز و اعتبارات دولتی در راستای حل مشکل های آموزشی و تربیتی در قم آغاز و یا بهره برداری شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش قم، در ادامه معیار سنجش آموزش و پرورش در کشور را معدل سوم دبیرستان و رتبه کنکور دانست و ادامه داد: جایگاه قم از نظر رتبه در کنکور از رتبه 13 به رتبه چهار در سال تحصیلی 96-95 ارتقا یافته است، ضمن این که در شاخص معدل کتبی دیپلم نیز قم حائز رتبه چهارم کشوری در سال تحصیلی گذشته شده است.
شیخ الاسلام تاکید کرد: رشد همزمان رتبه معدل کتبی و قبولی در کنکور نشان از ارتقای رشد کیفی آموزش در قم است.
مدیرکل آموزش و پرورش قم همچنین با بیان این که تعداد زیادی از فضاهای آموزشی مناطق روستایی قم نیازمند بهسازی و بازسازی است، گفت: طی چهار سال گذشته تا امروز بیش ار 125 باب مدرسه در سطح استان احداث، نوسازی و بهسازی شده که بیشتر این مدارس در مناطق حاشیه ای استان واقع می باشد.
وی با اشاره به کمبود فضاهای آموزشی در منطقه پردیسان افزود: 10 باب مدرسه در پردیسان تا کنون احداث شده ضمن این که تمام زمین های کاربری آموزشی این منطقه برای احداث مدارس شناسایی شده و برنامه هایی برای رفع کمبود فضای آموزشی در این منطقه صورت گرفته است.
شیخ الاسلام از احداث 32 باب مدرسه طی سه سال گذشته در روستاهای استان خبر داد و گفت: 60 درصد از هزینه این مدارس توسط خیرین مدرسه ساز استان پرداخت شده است.
وی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در منطقه جعفرآباد قم افزود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، قرار است در جعفرآباد هر 2 سال کلنگ زنی یک فضای آموزشی جدید در این بخش به زمین زده ششود و طی 15 ماه به بهره برداری برسد.
مدیرکل آموزش و پرورش قم ادامه داد: اولویت نخست خیرین مدرسه ساز استان را کار در روستا ها قرار دادیم و این امر موجب شد تا اتفاق های بزرگی در روستاهای استان قم در زمینه بهبود فضاهای آموزشی رقم بخورد.
شیخ الاسلام با بیان این که قم آخرین استان از نظر کمبود فضاهای آموزشی در کشور است افزود: بیشترین تراکم دانش آموزی در سطح این استان است که با توجه به تولد 30 هزار نوزاد در سال 95 چنانچه از امروز برنامه ریزی مناسب برای توسعه فضاهای آموزشی در قم صورت نگیرد 6 سال دیگر با بحران کمبود فضاهای آموزشی در قم مواجه خواهیم شد.
وی ابراز کرد: تعدادی از مدارس روستایی قم وضعیت بحرانی دارد که تامین اعتبار فوری برای تخریب و بازسازی این مدارس ضروری است.
مدیرکل آموزش و پروش قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بهره برداری از 2 طرح عمرانی آموزش و پرورش قم گفت: تالار همایش های «فرهنگ و آموزش» در خانه معلم شماره یک آموزش و پرورش قم به مساحت 350 مترمربع و گنجایش 200 صندلی و همچنین مهمانپذیر ویژه فرهنگیان قم در مشهد مقدس با 1800 مترمربع زیربنا به منظور بهبود خدمات رسانی به فرهنگیان و معلمان در قم و مشهد به بهره برداری رسید.
وی با اشاره به افتتاح مهمانپذیر فرهنگیان قم در شهر مشهد مقدس، ادامه داد: امروز با افتتاح مهمانپذیر ویژه فرهنگیان قم زمینه برای اردوهای برون استانی برای دانش آموزان و معلمان قم فراهم شد.
وی تاکید رهبر معظم انقلاب و دولت یازدهم بر اقتصاد مقاومتی را مورد اشاره قرار داد و گفت: با دقت، برنامه ریزی، صرفه جویی و استفاده بهینه از بودجه می توان بالندگی آموزش و پرورش را رقم زد.
این نشست با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، یوسف نجفی معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش و سیدمهدی صادقی استاندار قم به مناسبت بزرگداشت هفته معلم برگزار شد.
سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری در 12 اردیبهشت 1358، به نام روز معلم نامگذاری شده است.
7404/1175 خبرنگار: محمد زمانی راد ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.