در پیام سید مهدی صادقی که نسخه ای از آن روز دوشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: روز و هفته معلم و تقارن آن با خجسته اعیاد شعبان، فرصتی است تا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معلم شهید آیت الله مرتضی مطهری(ره)، از زحمات معلمین فرهیخته کشور و تلاش گران عرصه اعتلای فرهنگ و اندیشه میهن عزیزمان تقدیر نمود.
پیام ادامه یافته است: این ایام یادآور جایگاه والای علم و معرفت و مقام بس ارزشمند معلم در تفکر دینی اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. بی تردید افق توسعه هر کشور و ملتی، زمانی محقق می گردد که در آن آموزش و پرورش و ارکان و عناصر تاثیرگذار آن مورد توجه خاص قرار گیرند.
در بخشی از این پیام با اشاره به نقش معلمان اضافه شده است: درود خداوند بر معلمین عزیزی که بیرق علم و دانش به همت بلند آن ها برافراشته است و زمزمه کلام شیرینشان، سیراب کننده عطش دانایی آدمی است، آنانی که با جهد بی دریغشان، راه درست زیستن را به طالبان علم و دانش نشان می دهند.
پیام حاکی است: بدون شک حیات طیبه و فرزانگی، فرهیختگی و کمال و پیشرفت مادی و معنوی جامعه بشری، وامدار عنصر اصلی تعلیم و تربیت یعنی معلمین و آموزگارانی است که در سنگر مقدس علم و آگاهی و در راه فرهنگ سازی و شکوفایی و بالندگی علمی و اخلاقی جامعه تلاش و مجاهدت می کنند.
استاندار قم در این پیام ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد بزرگ، شهید مرتضی مطهری و تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم به تمامی معلمان و فرهنگیان سختکوش استان قم، ابراز امیدواری کرده است که در سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» و در آستانه برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی به مدد خداوند متعال و در سایه حضور و مشارکت فعال تلاش گران عرصه تعلیم و تربیت، شاهد رونق بیش از پیش علم آموزی و خلق حماسه عظیم دیگری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 29 اردیبهشت ماه جاری در سراسر کشور برگزار می شود.
12 اردیبهشت ماه سالروز شهادت آیت الله مطهری به عنوان روز معلم نامگذاری شده است.
8138/ 1175 تنظیم کننده: فرزانه پیری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.