به گزارش ایرنا، وی روز دوشنبه در دیدار مدیر سینمای جوانان شهر قم اظهار داشت: باید مراقب باشیم که فیلم ها به گونه ای باشد که مورد قبول و پذیرش در جامعه اسلامی باشد تا جوانان بر اساس پایه های ارزشی دین اسلام رشد پیدا کنند.
وی افزود: مردم باید با صفاتی که در دنیای عقلا مورد تاکید است از جمله حقیقت، صداقت و واقعیت ها در جامعه آشنا شوند نه بر اساس خیانت و دروغگویی، از این رو فیلم سازی می تواند در تمام این حوزه ها ورود پیدا کند.
آیت الله علوی گرگانی با بیان این که هنر یک نوع فضیلت و کمال برای انسان است گفت: هر کسی اگر هنرمند باشد نفع آن به جامعه می رسد چراکه کیفیت هنر در نظم و انتظام است.
این مرجع تقلید ادامه داد: مساله هنر با قرار دادن هر چیزی در جای خود اهمیت خویش را نشان می دهد.
وی با انتقاد از وضعیت سینما در زمان رژیم ستمشاهی گفت: در آن زمان هنر در قالب شهوات و کارهای خلاف عفت منحصر شده بود و مردم را به سرگرمی سوق می داد تا بدین گونه حاکمان به اهداف خودشان دست پیدا کنند.

** فعالیت 500 فیلمساز در قم
مدیر سینمای جوانان شهر قم نیز در این دیدار گفت: 500 فیلمساز در زمینه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و دفاع مقدس در قم فعالیت می کنند.
رضا ابوذر ادامه داد: این تعداد از هنرمندان نیازمند حمایت مسئولان استان به ویژه شهرداری قم هستند تا بتوانند در حوزه های مختلف فیلم بسازند.
وی افزود: 50 تن از طلاب حوزه های علمیه در دوره های آموزشی فیلم سازی شرکت کردند تا بتوانند برای اعتلای دین اسلام در قالب هنر به تبلیغ بپردازند.
مدیر سینمای جوانان شهر قم با اشاره به این که استان قم در تولید فیلم های دفاع مقدس در سطح کشور پیشرو است گفت: در جشنواره فیلمنامه نویسی «هشت نوشت» با موضوع هشت سال دفاع مقدس که سال گذشته در قم برگزار شد 84 فیلمنامه به دبیرخانه این جشنواره رسید.
وی ادامه داد: تمام تلاش این هنرمندان فیلمنامه نویس ساخت فیلم های ارزشی و توجه به آموزه های اسلامی است.
وی با بیان این که هفتمین دوره جشنواره ملی نماز و نیایش دی ماه سال گذشته در قم برگزار شد گفت: این جشنواره به صورت دوسالانه به مدت 14 سال است که در رشته های مختلف عکاسی، فیلم و فیلمنامه نویسی اجرا می شود تا جوانان را به این حوزه ترغیب کنیم.
وی خاطرنشان کرد: دبیرخانه دائمی نماز و نیایش از سال 1385 در استان قم تاسیس شد تا برگزیدگان به مدت سه روز در هر دوره از جشنواره، مهمان استان باشند و برنامه های مختلفی برای آنان برگزار شود.
ابوذر بیان داشت: با اجرای جشنواره ها و برنامه های مختلف درصدد هستیم تا با تلاش بی وقفه ای در سطح کشور هنر دینی را ترویج و نهادینه کنیم.
وی با اشاره به تاریخچه فیلم سازی در قم گفت: فیلم سازی بعد از انقلاب اسلامی در سینمای جوان قم تاسیس شد و هنرمندان فیلمساز و فیلم نامه نویس در حوزه های مختلف فعالیت می کنند.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.