به گزارش ایرنا از دفتر آیت الله مبلغی، وی روز یکشنبه درسخنانی در جمع برخی از طلاب و اساتید حوزه علمیه رسول اکرم (ص) لبنان خاطرنشان کرد: مشکل نسخه هایی از شریعت که عده ای از جهان اسلام آن را دنبال می کنند، فاقد روح دین، بیگانه با خدای دین و بی تفاوت در قبال فلسفه و رسالت های دین است.
وی بابیان اینکه شریعت فاقد روح دین وبیگانه با خدای دین، واقعی نیست، گفت: چنین شریعتی، برآمده از دین نیست؛ بلکه برآمده از نگاهی تنگ، خشک مغز، قشرگرا و حاصل رویکردی غیر فطری به دین از ناحیه گروه هایی از انسان هاست.
وی افزود: این نسخه ها، شریعت واقعی خدا را پس زده، و نه تنها اقامه کننده دین نیستند که بالاتر تضعیف کننده یا حتی تخریب کننده دین در نزد نسل های جدید هم شده اند.
رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس آیه 13 سوره شورا، آن روی سکه اقامه دین عدم تفرقه است درحالی که شریعت حاصل از این نسخه -که برخاسته از میل و نگاه انسان های کم ظرفیت است- نه تنها به نفی تفرقه نمی انجامد بلکه فراتر از آن به عامل ظهور بدترین و خونبارترین شکل اختلاف تبدل شده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که دعای ندبه، ادبیات و مضامین کم نظیری را در خود جمع کرده، گفت: مهمترین ویژگی دعای ندبه، ارائه تحلیل های تاریخی است.
مبلغی با اشاره به این که دعای ندبه دربردارنده چهار 'خوانش تحلیلی تاریخ' و یک 'آینده خوانی تحلیلی' است، گفت: یکی از 'گذشته خوانی ها تحلیلی' در دعای ندبه، ارایه تحلیلی روشنگر نسبت به تاریخ 'جریان دینی - اجتماعی انبیاء' است.
7401/ 6133/تنظیم: بهمن اطمینان *انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.