به گزارش دریافتی ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجمع نمایندگان طلاب، روز گذشته در جلسه اعضای کمیسیون سیاسی و رئیسان مجامع استانی، مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم به اتفاق آرا از کاندیداتوری حجت‌ الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی به عنوان نامزد اصلح اعلام حمایت کرد و وی را دارای شایستگی لازم جهت ریاست جمهوری اسلامی ایران تشخیص داد.
بر اساس این گزارش، در این جلسه اعلام کردند: حجت‌ الاسلام والمسلمین رئیسی دارای سابقه اجرایی و مدیریت موفق بوده است و به عنوان مدیر انقلابی در میان حوزویان شناخته می شود و از کارنامه درخشانی برخوردار است، به همین منظور مجمع نمایندگان به اتفاق آرا وی را به عنوان فرد اصلاح انتخاب می کند.
این گزارش حاکی است: از دیدگاه ما همه کاندیداهایی که از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شده اند، افراد صالح هستند؛ اما پس از برگزاری جلسه هایی که با اعضای کمیسون سیاسی و رئیسان مجامع استانی مجمع برگزار شد، حجت ‌الاسلام والمسلمین رئیسی را به عنوان اصلح بر می گزیند.
بر اساس این گزارش، مردمی بودن، ساده زیستی و نفی اشرافیت، داشتن روحیه استقلال طلبی و نداشتن وابستگی به قدرت‌ های خارجی از جمله ویژگی هایی است که اعضا به آن معترفند که در وجود حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی وجود دارد.
در ادامه این مطلب آمده است: یکی دیگر از ویژگی‌ های فرد انقلابی با عنایت به بیانات رهبر معظم انقلاب می ‌توان پرهیز از سیاست ‌زدگی عنوان کرد که این شاخصه نیز در شخصیت حجت‌ الاسلام والمسلمین رئیسی به خوبی پیداست.
این مطلب حاکی است: همچنین رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس ‌جمهوری و هیات وزیران در سال 1394 نیز نداشتن ترس را از مولفه های انقلابی بودن دانستند و در تببین آن فرمودند:« باید در هر شرایطی در اتخاذ مواضع انقلابی صراحت داشت و صریح و بدون رودربایستی، در مقابل دشمن مواضع انقلاب و مبانی امام بزرگوار را بدون ترس و خجالت بیان کرد...» این شاخصه هم در ایشان به خوبی نمایان است.
اساسنامه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم مشتمل بر یک مقدمه و شش فصل، شامل 40 ماده و 3 تبصره درتاریخ 21 اردیبهشت 1369 هجری شمسی مطابق با 15 شوال 1410 هجری قمری با اکثریت 97 درصد حاضرین در مجمع عمومی تصویب و در تاریخ 2 دی ماه 1369 به تایید جامعه مدرسین رسید.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.
/2085/ 6133/ تنظیم کننده: سمیه حیدری ** انتشار: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.