به گزارش عصر دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب قم، وی در دیدار مدیران صنعت آب و برق قم، خدمت به جامعه را از بالاترین عبادت ‌ها دانست و خطاب به مدیران صنعت آب و برق قم، افزود: شما که در راه ارائه خدمت به مردم گام برمی ‌دارید توفیق بزرگی نصیبتان شده که خداوند به شما عنایت کرده است.
آیت الله نوری همدانی آب و برق را دو نیاز ضروری زندگی مردم دانست و با تاکید بر ضرورت استفاده صحیح و پرهیز از اسراف در مصرف، خاطرنشان کرد: تلاش برای تامین این دو نیاز که مایه حیات و راحتی انسان‌ هاست خدمت برجسته و شایسته است.
رئیس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق قم نیز در این دیدار با بیان این که وزارت نیرو به ‌عنوان تامین ‌کننده دو نیاز مهم و ضروری مردم و بخش ‌های مختلف تلاش زیادی می ‌کند، گفت: با تلاش ‌های صورت گرفته تقریبا عمده جمعیت کشور بعد از انقلاب از نعمت آب و برق برخوردار شدند.
علی جان صادق پور با اشاره به عنایت ویژه وزارت نیرو به استان قم، افزود: برای آب ‌رسانی به این شهر از ابتدای انقلاب اقدامات زیادی صورت گرفته است که در حال حاضر با وجود کمبود شدید منابع بومی در استان، شهر قم از معدود شهرهای کشور است که دچار بحران آب نیست.
وی با اشاره به احداث تصفیه‌ خانه بزرگ آب قم، ابراز داشت: با بهره ‌برداری از این تصفیه‌ خانه آب تمام شهر شیرین می شود، گرچه در حال حاضر نیز آب عمده شهر شیرین است.
وی همچنین با اشاره به تلاش ‌های صورت گرفته در زمینه تامین برق استان قم، تاکید کرد: تمام استان در حال حاضر از نعمت برق برخوردار هستند و در کنار واحدهای مسکونی، تمام واحدهای صنعتی و تولیدی دارای برق مورد نیاز هستند.
صادق پور به تکمیل طرح‌ های آب‌ رسانی روستایی اشاره کرد و گفت: تمام روستاهای استان آب‌ رسانی شده ‌اند و هر جا که در حال حاضر با کمبود آب مواجه شده به دلیل خشکسالی و مصارف بالاست.
وی مصارف بالای آب و برق را در کشور مورد توجه قرار داد و گفت: اگر مردم در حد نیاز استفاده کنند بسیاری از مشکلات تامین آب و برق از بین خواهد رفت.
وی تاکید کرد: همواره توصیه‌های مراجع عظام و علمای بزرگوار به مردم در این زمینه راهگشا بوده است.
وی با اشاره به این که بسیاری از آبخوان ‌های کشور از بین رفته و منابع آب زیرزمینی با کاهش قابل توجهی مواجه شده است، تاکید کرد: لازمه مقابله با این کمبودها استفاده بهینه و اصلاح الگوی مصرف است تا ما بتوانیم از این منابع برای نسل‌ های آینده حراست کنیم.
/2085/ ۶۱۳۳/ تنظیم کننده: سمیه حیدری **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.