حسن عبدالی روز دوشنبه درگفت و گو با ایرنا در این باره اظهار داشت: کتاب «پیامبر و قصه هایش» در پنج جلد، «محمد مثل گل بود» در یک جلد با زبان های انگلیسی و روسی در کشورهای خارجی انتشار یافته است و نسخه ای از آن جهت استفاده روشندلان سراسر کشور به 60 مرکز نابینایان سراسر کشور ارسال شده است.
مسئول واحد تولید کتاب بریل اداره کل کتابخانه های عمومی قم افزود: سال گذشته چهار هزار و 400 جلد کتاب در63 جلد عنوان و 6 هزار کتاب گویا به صورت رایگان به مراکز و کتابخانه های نابینایان سراسر کشور ارسال شده است ضمن این که کتاب های ارسالی ویژه تمامی سنین است.
به گفته وی،420 روشندل عضو بخش نابینایان کتابخانه آیت الله خامنه ای هستند.
عبدالی با اشاره به فعالیت واحد تولید کتاب بریل اداره کل کتابخانه های عمومی قم گفت: این واحد از سال 84 آغاز کرده است و درسه سال اخیر با تجهیز و خرید دستگاه های پیشرفته موفق به تولید کتاب های بریل مورد نیاز کشور شده است و بعد از تهران دومین مرکز تولید کننده کتاب های روشندلان است.
واحد تولید کتاب بریل اداره کل کتابخانه های عمومی قم در کتابخانه آیت الله خامنه ای مستقر است که توسط نابینایان استان قم فعالیت می کند.
همچنین در مراسم رونمایی ازاین 2 کتاب در کتابخانه آیت الله خامنه ای، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حیدری نویسنده کتاب، اظهار داشت: قبل از نویسندگی به تدریس مشغول بودم و بنا به پیشنهاد دوستان کار نویسندگی را با سفری به مشهد علی بن موسی الرضا (ع)شروع کرده ام و هر کتاب قصه ای با هدفی نوشته شده است.
حیدری ابهری بیان کرد: با عنایت امام رضا (ع) یکی از قصه های پیامبر اکرم (ص) را بازنویسی کردم و بعدها نیز سه قصه دیگر درباره حضرت محمد (ص) به نگارش درآمد که باعث ایجاد انگیزه و پشتکار فراوان شد.
وی سپس به کتاب «پیامبر و قصه هایش» اشاره کرد و گفت: این کتاب در ابتدا با مشکل چاپ مواجه بود که پس از پیگیری های فراوان و توسل به امام مهربانی ها، علیرضا سبحانی نسب از انتشارات جمال نشر آن را به عهده گرفت و یکسال بعد نیز جایزه کتاب فصل سال را به خود اختصاص داد.
این نویسنده کودک و نوجوان اضافه کرد: «کتاب محمد مثل گل بود» نیز پس از توهین یکی از کشورها به حضرت محمد (ص) نوشته شد که با شمارگان 210 هزار نسخه چاپ و منتشر شد.
وی اظهار داشت: تنوع و انتخاب کتاب برای بینایان همیشه امکان پذیر بوده اما روشندلان با استعداد ما متاسفانه از این امکانات برخوردار نیستند که طی این چند سال گذشته با حمایت ها و پیگیرهای اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم و کتابداران پرتلاش و خلاق بخش نابینایان این فرصت برای این گروه نیز فراهم شده است که جای تقدیر و تشکر دارد.
دربهزیستی استان قم یک هزار و 200 نابینا و کم بینا پرونده دارند.
8138/ 6133/خبرنگار: فرزانه پیری **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.