به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سید مهدی صادقی روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، افزود: ایجاد اشتغال برای معتادان در حال ترک به عنوان یکی از راهکارهای جلوگیری از اعتیاد مجدد به مواد مخدر است.
وی با قدردانی از خدمات مجموعه عوامل مبارزه با مواد مخدر قم در سال 95، اضافه کرد: هماهنگی بسیار خوبی بین مسئولان شورای مبارزه با مواد مخدر استان وجوددارد و برنامه هایی که در بعد پیشگیری می توانند تاثیرگذار باشد باید تقویت شود.
وی گفت: ممکن است برنامه های پیشگیرانه در زمینه مواد مخدر زودبازده نباشد، ولی نباید از آن ها غافل شویم.
صادقی ابعاد پیچیده اعتیاد به مواد مخدر را مورد توجه قرار داد و افزود: احصاء این ابعاد و آگاهی بخشی به مردم امری ضروری در راستای مقابله با اعتیاد به مواد مخدر است.
ابوالفضل شریفی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز با اشاره به برخی فعالیت های صورت گرفته در راستای پیشگیری و مقابله با مواد مخدر، خواستار حمایت مسئولان و تخصیص اعتبارات لازم برای کاهش آمار اعتیاد در سطح استان شد.

* کشف هفت تن مواد مخدر در سال گذشته
رئیس پلس مبارزه با مواد مخدر قم نیز در این جلسه با اشاره به کشف هفت تن انواع مواد مخدر در سال 95، اظهار داشت: در عملیات های مختلف عوامل مبارزه با مواد مخدر، 39 باند مواد مخدر شناسایی و منهدم شدند.
سرهنگ بلفکه با اشاره به اجرای 151 مرحله طرح پاک سازی منطقه ای در سال گذشته، افزود: مجموعا حدود 14 هزار تن در حوزه خرده فروشی و نگهداری مواد مخدر در سال 95 دستگیر شدند.
وی با بیان این که 84 مرحله کنترل محورهای مواصلاتی استان را در سال گذشته داشتیم، ادامه داد: توقیف خودروهای قاچاق کالا و اتباع خارجی در کنار مبارزه با مواد مخدر در دستور کار قرار داشت.
وی خاطرنشان کرد: در طرح های جمع آوری معتادین متجاهر نیز حدود 2 هزار و 800 تن دستگیر شده اند که پس از پایش به مراکز ترک اعتیاد منتقل شدند.
/2085/ 6133/ تنظیم کننده: سمیه حیدری **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.