به گزارش ایرنا، اکبر شوکت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح افزایش حقوق و مزایای کارگران و کارمندان دولت از سال جاری، اظهار داشت: باید از عملکردهای دولت در این زمینه واقعا تشکر کرد و اینکه برخی ها فریاد می زنند اگر تحریم ها ادامه پیدا می کرد هیچ مشکلی نداشتیم، این ها افرادی هستند که صدایشان از جای گرم بلند می شود.
وی اضافه کرد: اگر تحریم ها ادامه پیدا می کرد، هر چند در برابر آن مقاومت می کردیم، ولی در مقابل هزینه های زیادی نیز باید پرداخت می کردیم که به طور حتم آسیب فراوانی را به قشر محروم جامعه وارد می کرد.
شوکت با یادآوری تورم 50 درصدی سال های 90 و 91 و همچنین افزایش 300 درصدی قیمت ساختمان در آن سال ها، افزود: یک واحد ساختمانی که در سال های 88 و 89 تنها با متری سه میلیون ریال ساخته می شد، تنها در عرض مدت 2 سال به متری 10 میلیون ریال افزایش پیدا کرد.
این فعال کارگری با تاکید بر اینکه بخشی از علت این تورم مربوط به سیاست های غلط و اشتباه دولت گذشته بوده است، گفت: عملکردهای ضعیف دولت های نهم و دهم در حوزه اقتصاد فشار مضاعفی را بر روی قشر ضعیف جامعه وارد کرد.
وی همچنین با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در زمینه سیاست خارجی عملکرد فوق العاده ای داشته است، و مردم نیز نتایج آن را به خوبی در زندگی خود احساس کردند، گفت: به جز سال نخست پیروزی انقلاب امسال اولین سالی است که نرخ تورم از سوی مرکز آمار کشور 6.7 درصد اعلام شده و حقوق ها نیز 14.5 درصد افزایش پیدا کرده است.
شوکت همچنین تصریح کرد: موضوع افزایش حقوق ها بر اساس سبد معیشتی کارگران نیز برای نخستین بار است که در شورای عالی کار مطرح می شود، و تاکنون هر اقدامی که برای افزایش حقوق ها صورت می گرفته مطابق با نرخ تورم بوده است.
وی با تاکید بر اینکه اقدام مذکور به نفع جامعه کارگری است، خاطر نشان کرد: هم اکنون میزان حقوق ماهانه دریافتی یک کارگر با احتساب سهم اولاد و پایه حقوق و مزایای دیگر 13 میلیون ریال است، در حالی که در سال 92 این رقم تنها حدود 6 میلیون و 500 هزار ریال بود، که این نشان دهنده افزایش 100 درصدی آن است.
عضو هیات امنای تامین اجتماعی کشور همچنین عملکرد دولت تدبیر و امید در حوزه تامین اجتماعی را نیز مثبت ارزیابی کرد، و با اشاره به اینکه دولت یازدهم با سامان دهی تامین اجتماعی آرامش خوبی را بر آن حاکم کرد، افزود: بودجه امسال این سازمان بالغ بر 820 هزار میلیارد است، که 520 میلیارد ریال آن یعنی حدود 70 درصد برای پرداخت حقوق بازنشستگی و مستمری هزینه می شود.
عضو هیات مدیره کانون کارگران ساختمانی قم و دبیر ستاد هفته بزرگداشت کارگر در این استان نیز با تشریح کلیه فعالیت ها و برنامه های این هفته طی روزهای چهارم تا یازدهم اردیبهشت ماه، افزود: انجام تبلیغات محیطی با همکاری استانداری، شهرداری و شورای شهر از جمله این اقدامات به شمار می رود.
عباس شیری با اشاره به انتشار پیام استاندار قم به مناسبت این هفته در جراید و برگزاری مراسم آغازین و پایانی مسابقه های قرآن کارگری و به صدا در آوردن زنگ ورزش صبحگاهی در کارخانه ها افزود: حضور در مهمانی لاله ها در گلزار شهیدان بهشت معصومه (س)، سرکشی از خانواده های شهدای کارگری، دیدار با علما و سخنرانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته نیز از دیگر برنامه های تدارک دیده شده در هفته بزرگداشت مقام کارگر در قم است.
شیری با اشاره به اعزام حدود یک هزار تن از کارگران قم جهت شرکت در مراسم سخنرانی رئیس جمهوری به مناسبت روز جهانی کارگر در حرم حضرت امام، افزود: امسال نیز همچون سال های گذشته همایش بزرگداشت هفته کارگر را در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) خواهیم داشت، که این آئین احتمالا پنج شنبه هفته جاری پس از نماز مغرب و عشاء با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس خانه کارگر و رئیس سازمان تامین اجتماعی و معاون رئیس جمهوری برگزار شود.
7403 / ۶۱۳۳/خبرنگار محسن آقاگلی **انتشارـ جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.