به گزارش ایرنا، در این جلسه که به ریاست سید مهدی صادقی استاندار قم و با حضور جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان برگزار شد، از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان قم نیز به عنوان رسانه برتر در ستاد تسهیلات زائران تجلیل بعمل آمد.
در این جلسه همچنین معاون امور زائران استانداری قم در سخنانی با بیان این که اقدام ها و عملکرد دستگاه های اجرایی در ایام نوروز امسال، به نسبت رضایت بخش بود، خاطرنشان کرد: سامانه جامع آمار نوروزی که در سال های گذشته فعال شده است، آمار و اطلاعات خوبی در اختیار ما قرار می دهد.
یونس عالی پور با بیان این که در ایام تعطیلات نوروز امسال در مقایسه با سال گذشته حدود 10 درصد ورودی به شهر و استان قم افزایش داشته است، اظهار داشت: بر اساس نظرسنجی انجام شده بسیاری از زائران و مسافران نوروزی از خدمات ارائه شده در قم راضی بودند و این استان را برای سفرهای بعدی خود انتخاب می کنند.
فرماندار قم نیز در این جلسه از ارائه آمار متناقض از سوی برخی مسئولان دستگاه های اجرایی در رابطه با حضور مسافران و زائران در استان انتقاد کرد و گفت: آینده صنعت گردشگری در استان قم با وجود این آمار و ارقام متناقض مبهم خواهد بود.
رضا سیار با بیان این که مزیت اقتصادی استان قم در افق بلندمدت صنعت گردشگری و زیارت است و سرمایه گذاران با وجود این ابهامات دچار تردید می شوند، اظهار داشت: در ایام مناسبتی به ویژه نوروز و نیمه شعبان باید همه تلاش خود را برای خدمت رسانی شایسته به زائران و مسافران به کار بگیریم.
وی با بیان این که بر خلاف تصور برخی، آموزش و پرورش در اسکان زائران نوروزی دچار زیان و ضرر مالی هم می شود، خاطرنشان کرد: هنگامی که این نهاد با همه توان پای کار آمده و کمک بزرگی به ستاد تسهیلات انجام می دهد، نباید با برخی حرف ها و سخنان به آنها جفا کنیم.
فرماندار قم بر ضرورت توجه به مسائل فرهنگی در برنامه ریزی های ایام نیمه شعبان به ویژه پیرامون مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) تاکید کرد و گفت: در مبادی ورودی شهر قم باید به شایستگی از زائران و مسافران استقبال کرده و برنامه مشخصی در این رابطه داشته باشیم.
محسن محرری مدیرعامل موسسه املاک و موقوفات مسجد مقدس جمکران و جواد جهانگیرزاده معاون اجرایی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) نیز در این جلسه گزارشی از برنامه ها و اقدام های این اماکن مقدس در ایام نوروز و خدمت رسانی گسترده به زائران و مسافران نوروزی در حوزه های رفاهی، اقامتی و فرهنگی ارائه کردند.
8146 / 1175 خبرنگار: سید محمدرضا بهشتی پور ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.