به گزارش ایرنا، حسین اسدی روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به این که نخستین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم ویژه طلاب حوزه های علمیه جهان اسلام در قم برگزار می شود افزود: این مسابقات از روز سوم اردیبهشت ماه جاری با سخنرانی معاون تهذیب حوزه های علمیه در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم آغاز می ‎شود.
وی ادامه داد: آیین اختتامیه این مسابقات نیز پنجم اردیبهشت ماه امسال با حضور آیت‎ الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید و سخنرانی آیت ‎الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه در مدرسه امام کاظم(ع) قم ترتیب می یابد.
وی تصریح کرد: این دوره از مسابقات به منظور تقویت مبانی اسلامی در بین فضلای حوزه های علمیه، تعمیق فضای انس با قرآن، معرفی ظرفیت های معرفتی شیعه، کشف استعدادهای برتر نخبگان و ایجاد ارتباط وسیع بین حوزه های علمیه جهان اسلام برگزار خواهد شد.
وی به مراحل مقدماتی این دوره از مسابقات اشاره کرد و گفت: مرحله اولیه در سال 95 در 30 نقطه از جهان و کشور ایران برگزار شد که از بین شرکت کنندگان افراد با رتبه بالا به مرحله نهایی راه پیدا کردند که در این دوره از مسابقات شرکت کنندگان برتر در 2 رشته حفظ کل قرآن و قرائت تحقیق شرکت می کنند.
مدیرکل امور قرآن و حدیث جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: هیات داوران این دوره از مسابقات 13 تن از هفت کشور جهان هستند که 6 داور از جمهوری اسلامی ایران و بقیه از سایر کشورها از جمله لبنان، مصر، عراق، کویت، مصر و افغانستان می باشند که در پایان از برگزیدگان تقدیر می شود.
اسدی به توسعه و ترویج اسلام ناب تاکید کرد و گفت: حوزه های علمیه به تربیت قرآنی طلبه ها و مبلغان دینی در سراسر جهان می پردازند و در همه قلمروهای فعالیت خویش از جمله پژوهشی و فرهنگی، قرآن محوری را به عنوان یکی از راهبردهای اساسی قرار داده که این امر در آثار درخشان تفسیرقرآن کریم، حفظ، مفاهیم، تلاوت و هنرهای قرآنی مشهود است.
وی، زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) و بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س)، حضور در مسجد مقدس جمکران، مسجد امام حسن عسکری(ع)، تور حرم شناسی و شخصیت شناسی حضرت معصومه(س) و حضور در مرقد امام راحل و برگزاری محافل قرآنی را از جمله برنامه های جانبی این دوره از مسابقات برشمرد.
/8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.