به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، ابوالفضل ایرانی‌خواه ظهر امروز در دیدار آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به برگزاری هفته سلامت در سراسر جهان اظهار داشت: امسال هفته سلامت با شعار جهانی« زندگی سالم بانشاط و امید» نام‌گذاری کرده و به ابعاد مختلف سلامت پرداخته‌اند، مردم در رأس امور نقش اصلی در سلامت آحاد جامعه نقش دارند و در کنار آن نباید از نقش مسئولان در این زمینه غافل بود.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ‌سازی سلامت از محیط‌زیست گرفته تا مسئله ورزش نقش محوری در سلامت دارند، گفت: سازمان بهداشت جهانی با محوریت مسائل روحی روانی بحث افسردگی را مدنظر قرار داده و این سال را با این محوریت نام‌گذاری کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اقدامات دولت یازدهم تحت عنوان طرح تحول نظام سلامت در استان قم گفت: تکریم مردم یکی از حرکت‌های عظیمی بود که در سطح کشور و استان رخ داد، در کنار اهداف کلی طرح بحث محوریت افزایش زایمان غیرطبیعی کار ناصحیحی بود که انجام می‌شد، اما با رهنمودهای مقام معظم رهبری وزارت بهداشت و درمان این مسئله را در بحث‌های کاری خود قرار داد و افزایش درزمینهٔ زادوولد در راستای طرح تحول نظام سلامت داشتیم.

ایرانی خواه با اشاره به بحث رایگان کردن خدمات زایمان طبیعی بیان کرد: وضعیت کشور درزمینهٔ زایمان طبیعی بسیار بد بود اما با اجرای طرح تحول و با همکاری بخش زنان و زایمان این مسئله حل شد.

وی بابیان اینکه تمام بیمارستان‌های قم فرسوده است، تصریح کرد: به‌عنوان نمونه زیرساخت‌های بیمارستان شهید بهشتی فرسوده شده و نیاز به بازسازی دارد، یکی از کارها بازسازی بیمارستان‌هایی مانند نکویی و شهید بهشتی بود که تحت عنوان هتلینگ صورت گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت 1200 تخت فرسوده دولتی داشتیم و تاکنون حدود 800 تخت به این طرح اضافه می‌شود، به‌زودی بیمارستان 200 تخت خوابی منطقه نیروگاه و بیمارستان 220 تخت خوابی که بنیاد آن گذاشته‌شده به‌زودی و قبل از نیمه اول سال به چرخه بیمارستانی استان افزوده می‌شود.

ایرانی خواه با اشاره به شروع  کلنگ زنی بیمارستان هزار تخت خوابی در قم افزود: طرح تحول در حوزه بهداشت در ابتدا با محوریت حاشیه‌نشین‌ها انجام شد، و این‌ها اقداماتی بود که انجام‌شده اما کارهای زمین‌مانده بسیاری داریم و امیدواریم که این امور به سرانجام برسد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 625495
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.