به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی روز پنجشنبه در سیزدهمین اجلاس مدیران و موسسان حوزه های علمیه خواهران در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم افزود: 80 هزار طلبه شاغل به تحصیل و صدهزار بانوی طلبه فارغ التحصیل در کشور وجود دارند که بانوان مبلغ از بین آنها ساماندهی شده اند.
وی ادامه داد: 570 هسته پژوهشی، 298 کانون علمی و 713 کرسی آزاد اندیشی توسط بانوان فارغ التحصیل تشکیل شده است، ضمن این که روزانه 30 هزار بانوی طلبه در مدارس احکام دینی و شرعی را بیان می کنند.
وی با اشاره به فعالیت بانوان در فضاهای مجازی گفت: بزرگترین داده اطلاعاتی توسط حوزه های علمیه خواهران راه اندازی شده است که نزدیک به 9 هزار بانوی طلبه اقدام به تولید مطالب دینی می کنند که این داده اطلاعاتی، صد هزار تن عضو دارد و از این تعداد 22 هزار تن عضو فعال آن هستند.
جمشیدی با بیان این که رشته های حوزه های علمیه خواهران توسعه پیدا می کند گفت: تقویت بنیه علمی خواهران به صورت جدی در حال پیگیری است و تعداد رشته ها در سطح چهار(دکتری) افزایش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه خواهران از بدو تاسیس تا کنون به خاطر 2 ویژگی مهم علمی و فرهنگی در حل مشکلات و آسیب های اجتماعی پیشتاز بوده اند.
جمشیدی با بیان این که برنامه های فرهنگی مختلفی برای مردم برگزار شده است گفت: در مکان های حاشیه شهر حوزه های علمیه احداث شده است تا از آسیب های اجتماعی جلوگیری شود.
وی با اشاره به این که نباید هویت انقلابی بودن را از حوزه های علمیه گرفت گفت: حوزه های علمیه پشتیبان نسبت انقلاب هستند و هر کجا نیاز باشد در صحنه حضور پیدا خواهند کرد، از این رو در بحث کاهش آسیب های اجتماعی نیز فعال خواهند بود.
وی با تاکید بر بهره برداری از ظرفیت حوزه های علمیه خواهران گفت: این ظرفیت در بین مردم پنهان است ولی شخصیت های علمی از جمله رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراجع تقلید به دستاوردهای آن آگاه هستند.
وی ادامه داد: خواهران طلبه در بحث پژوهش، آموزش، فناوری اطلاعات، تبلیغ و سایر عرصه ها در کنار حوزه های علمیه برداران مطرح هستند که این امر به همت موسسان و مدیران حوزه های علمیه خواهران بوده است.
اجلاس سراسری مدیران و موسسان حوزه های علمیه خواهران از 29 فروردین ماه جاری در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی با موضوع حوزه انقلابی، آسیب های اجتماعی، اقدام و عمل در شهر مقدس قم درحال برگزاری است که عصر امروز به کار خود پایان می دهد.
همچنین در این اجلاس به راهکارهای ورود حوزه های علمیه در کاهش آسیب های اجتماعی و گسترش برنامه های فرهنگی و قرآنی پرداخته شد.
زن، ازدواج و تحکیم بنیان های خانواده، باورهای دینی، خانواده و صیانت اخلاقی، خانواده و فضای مجازی، خانواده و تولید ومصرف و سلامت جسم و روان از جمله کمیسیون هایی است که در این اجلاس تشکیل شده است.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.