به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام سید احمد مشرف اظهار داشت: با توجه به استقبال علاقه‌مندان جهت شرکت در دوره‌های آموزش غیرحضوری مرکز قرآن و حدیث حرم کریمه اهل‌بیت(ع)، این مرکز در 16 رشته برای علاقه‌مندان به‌طور همزمان ویژه خواهران و برادران، ثبت‌نام جدید می‌کند.

مدیر معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها با تشریح عناوین رشته‌های غیرحضوری افزود: در بخش قرآن کریم، رشته‌های روخوانی و روان‌خوانی، تجوید، حفظ جزء سی‌ام و سوره‌های منتخب، حفظ ترتیبی یک تا سی جزء و حفظ موضوعی، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: ترجمه و مفاهیم دعاها (قرآن صاعد)، ترجمه و مفاهیم نهج‌البلاغه، ترجمه و مفاهیم صحیفه سجادیه، سیر مطالعاتی تفسیر قرآن کریم، دوره عمومی مهدویت، دوره تربیت فرزند، احکام عمومی، سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری و سیر مطالعاتی اندیشه‌های مقام معظم رهبری در موضوع فرهنگ از دیگر عناوین رشته‌هایی است که می‌توان در آن‌ها ثبت‌نام کرد.

مشرف خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه از ساعت 10تا 14 (به‌جز روزهای تعطیل) به حرم مطهر، شبستان حضرت نجمه خاتون، مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت سلام‌الله علیها مراجعه کرده و ثبت‌نام کنند و جهت دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ، 37175530 تماس حاصل کنند.

توجه جدی مسئولان به مبارزه با قاچاق کلان کالا و ارز

استاندار قم در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قم طی سخنانی ضمن قدردانی از فعالیت‌های اعضای این کمیسیون در سال 95، خواستار برنامه‌ریزی و تلاش جدی برای توسعه‌ی این فعالیت‌ها در سال جاری شد.

سید مهدی صادقی بابیان اینکه همکاری و هماهنگی موجب ارتقاء خدمات مسئولان خواهد شد افزود: اعضای کمیسیون بایستی با همفکری در راستای انجام هرچه بهتر مسئولیت‌ها اقدام نمایند.

صادقی با تأکید بر نگاه فرابخشی در کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: تصمیمات این کمیسیون در رشد اقتصادی کشور و استان بسیار مؤثر است و بایستی نیازسنجی و کار کارشناسی در زمینه اقدامات عملیاتی این کمیسیون صورت بگیرد.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به بحث مقابله با قاچاق خرد در کشور ادامه داد: مسئولان نباید توجه خود را معطوف به این مسئله کنند.

وی بابیان اینکه توجه به قاچاق خرد موجب غفلت از اصل مبارزه با قاچاق کالا می‌شود خاطرنشان کرد: در بعضی موارد تبعات مبارزه با قاچاق خرد از منافع آن است و ازاین‌رو مقابله قاچاق سازمان‌یافته و کلان باید در دستور کار قرار بگیرد.

استاندار قم با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر امانت‌داری در انتخابات، مراقبت دولت ازنظر مردم را خط قرمز مسئولان دانست.

در ابتدای این جلسه اعضای کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قم گزارشی از اقدامات خود در زمینه‌‌ کشف و مدیریت بر کالاهای قاچاق ارائه کردند.

2200 تن سیب و پرتقال در قم توزیع شد

مدیر تنظیم بازار محصولات سازمان جهاد کشاورزی قم عنوان کرد: توزیع سیب و پرتقال در طرح ویژه نوروز از 19 اسفندماه سال گذشته شروع و تاکنون ادامه دارد وی همچنین میزان توزیع را تاکنون 1860 تن پرتقال و 350 تن سیب دماوند در 30 غرفه ذکر نمودند که توزیع در 15 چادر همچنان ادامه دارد.

علی‌اصغر همت تصریح کرد: استقبال همشهریان به لحاظ کیفیت بالای میوه‌ها ،افزایش چشمگیری داشته به‌طوری‌که در سال گذشته 450 تن پرتقال و 220 تن سیب توزیع گردید .

وی با اشاره به توزیع گوشت منجمد گفت: امسال 80 تن گوشت مرغ منجمد و 10 تن گوشت گوساله منجمد توزیع شد.

همت ادامه داد: همچنین 2 هزار تن برنج از نوع هندی و سفید و 60 تن شکر در استان قم توزیع شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 623051
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.