به گزارش ایرنا، فریبا علاسوند روز چهارشنبه در دومین روز از اجلاس سراسری مدیران و موسسان حوزه های علمیه خواهران، در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم اظهار کرد: حوزه علمیه باید مطالعات در خصوص آسیب های اجتماعی را به روز رسانی کرده و راهکارهایی عملی برای کنترل آن به مراکز آموزشی و فرهنگی ارائه کند.
وی افزود: یکی از کارکردهای حوزه های علمیه دخالت در آسیب های جتماعی از طریق مداخله ستادی و امضای تفاهمنامه های همکاری با نهادهای اجرایی و فرهنگی و مداخله منابع انسانی است.
وی بیان داشت: حوزه های علمیه و طلبه ها می توانند با مداخله گری در ارائه مشاوره و مهارت های زندگی به افراد، در تحکیم بنیان های خانواده نقش مهمی ایفا کنند و آسیب های اجتماعی در جامعه را کاهش دهند.
علاسوند گفت: بخشی از آسیب های اجتماعی به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم به زنان مرتبط می شود و بیشترین آسیب به زنان می رسد و ریشه انواع آسیب های اجتماعی باید مورد مطالعه راهبردی قرار گیرد.
وی به کارکردهای حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: این مراکز با کمترین امکانات و بودجه تاثیرگذاری خوبی در عرصه های مختلف داشته اند ضمن این که این فعالیت ها باید در سطح تخصصی تر استمرار پیدا کند.
اجلاس سراسری مدیران و موسسان حوزه های علمیه خواهران از 29 فروردین ماه جاری در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی با موضوع حوزه انقلابی، آسیب های اجتماعی، اقدام و عمل در شهر مقدس قم در حال برگزاری است که روز پنجشنبه هفته جاری به کار خود پایان می دهد.
همچنین دراین اجلاس به راهکارهای ورود حوزه های علمیه در کاهش آسیب های اجتماعی و گسترش برنامه های فرهنگی و قرآنی پرداخته می شود.
زن، ازدواج و تحکیم بنیان های خانواده، باورهای دینی، خانواده و صیانت اخلاقی، خانواده و فضای مجازی، خانواده و تولید ومصرف و سلامت جسم و روان از جمله کمیسیون هایی است که در این اجلاس تشکیل شده است.
/8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.