به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در شبستان مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار داشت: انتخابات باید پرشور و دشمن‌شکن باشد، دشمنان منتظرند حضور را پای صندوق‌های رای ببینند.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه دشمنان انتخابات و حضور مردم پای صندوق‌های رای را  ارزیابی می‌کنند تاکید کرد: اگر اقبال مردم به نظام کم شده فشارها را افزایش دهند از همین رو این انتخابات فقط برای داخل کشور اثرگذار نیست بلکه برای دشمنان هم اثر بخش است.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه انتخابات باید یک هدف باشد افزود: مردم و کاندیداها در این ایام وظایفی دارند با توجه به اینکه این انتخابات در نظام اسلامی است باید شایسته این نام باشد، کاندیداها وعده دروغ ندهند، عوام فریبی نکنند و به هر قیمتی به دنبال به دست آوردن قدرت نباشند.

به گفته وی، مردم از وعده‌های دروغین، فریبکاری و ریا خوششان نمی‌آید، همچنین کاندیداها برای رسیدن به هدف دیگران را تخریب نکنند؛ آبروی مسلمان مثل خون او اهمیت دارد از همین رو کاندیداها به این مسئله دقت کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با انتقاد از اینکه برخی کاندیداها اقدام به تخریب نظام می‌کنند تصریح کرد: انتخابات دایره امتحانی برای مردم و کاندیداهاست، مردم نباید گرفتار جناح شوند و باید به فرد صالح‌تر رای دهند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه برخی در طرفداری جناحی ملاحظه هیچ چیز را نمی‌کنند تصریح کرد:‌ برخی طرفدار جناحی هستند و از گروهی طرفداری وهر کاری می‌کنند بدون اینکه بدانند چرا دعوا کردند.

استاد برجسته حوزه علمیه انتخابات ریاست جمهوری را رسوایی برای جهان غرب برشمرد و خاطرنشان کرد: جهان فراموش نمی‌کند که کاندیداها چه حملاتی به هم داشتند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 622165
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.