به گزارش ایرنا، حمیدرضا سوهان گر، روز یکشنبه در چهارمین کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان قم در فرماندار قم، بیکاری را ریشی اصلی علت بسیاری از معضل های جامعه و بخش زیادی از ندامتگاه های استان عنوان کرد و افزود: قسمت عمده جامعه هدف برای توسعه اشتغال در ندامتگاه ها وجود دارد و اگر به اشتغال در ندامتگاه ها توجه شود بسیار از معضلات کشور مرتفع می شود.
وی افزود: اشتغال در زندان تنها راه اصلاح و نجات بسیاری از معضل های کنونی است و با توجه به این که بخش عمده ای از جامعه هدف کمیته امداد امام خمینی (ره) خانواده زندانیان است، با همکاری کمیته امداد و بنیاد تعاون زندانیان قم می توان شاهد انجام کارهای بزرگ در این زمینه بود.
مدیر بنیاد تعاون زندانیان، نمایندگی قم اظهار کرد: هم اکنون 70 درصد از المان ها و مبلمان های شهری نصب شده در قم ساخت زندانیان استان قم بوده ضمن این که بنیاد تعاون زندانیان قم با 6 شهرداری در سطح کشور قرارداد ساخت المان های شهری را دارد.
وی با بیان این که در صنایع دستی به ویژه صنعت فرش، خیاطی و تسبیح سازی زیرساخت های خوبی در استان قم وجود دارد گفت: در حال حاضر 100 زندانی در قم در صنعت تسبیح سازی فعالیت می کنند که علاوه بر درآمدزایی، تسبیح های تولیدی زندانیان این استان صادر می شود.
سوهان گر، اشتغال در زندان را نیازمند توجه ویزه مسئولان دانست و گفت: جامعه یک هزار و 500 نفری مستعد کار در ندامتگاه های استان وجود دارد که با فعالیت های صورت گرفته 500 تن از آنها در سال گذشته حرفه آموخته و در حال کسب درآمد با فعالیت در کارگاه های اشتغال زایی ندامتگاه های استان هستند.
وی ادامه داد: صنایع دستی تولیدی در ندامتگاه های استان قابل استفاده برای بسیاری از اداره ها است که با خرید و استفاده از محصولات دستی زندانیان می توان کمک به اشتغال این زندانیان را فراهم کرد.
مدیر بنیاد تعاون زندانیان نمایندگی قم با برشمردن ظرفیت های مهم استان برای سرمایه گذاری در ایجاد کارگاه های خیاطی بیان کرد: با توجه به این که سه سوله خالی برای ایجاد فضای اشتغال در ندامتگاه های قم وجود دارد با خرید 200 دستگاه چرخ خیاطی و احداث کارگاه استاندارد خیاطی می توان با هزینه 15 میلیارد ریال برای 400 زندانی ایجاد اشتغال کرد.
سوهان گر ادامه داد: وجود یک هزار و 200 متر فضای کارگاهی فلزی، بهره برداری از 2 خط تولید کفش و تشک و 40 دار قالی فعال از دیگر زمینه هایی است که مددجویان ندامتگاه های استان در حوزه صنایع دستی مشغول کار و درآمد هستند.
وی احداث نمایشگاه دائمی صنایع دستی ویژه مددجویان بهزیستی، کمیته امداد و ندامتگاه های استان را گامی مهم در راستای اشتغال قشرهای آسیب پذیر جامعه دانست و گفت: در کارگاه فلزی ندامتگاه های استان انواع مبلمان شهری، کمد، فایل، میز، انواع ست های ورزشی، ایستگاه های اتوبوس، صندلی فلزی مدارس، درب و پنجره و سطل زبالی تولید می شود.
بنیاد تعاون زندانیان از جمله موسسه های وابسته به قوه قضاییه و سازمان زندان ها می باشد که سالیان متمادی است در راستای اساسنامه و اهداف خیرخواهانه با احداث، تجهیز و راه اندازی کارگاه های تولیدی(قالی بافی، نجاری، صنایع فلزی، خیاطی و غیره) زمینه اشتغال و حرفه آموزی زندانیان را فراهم کرده و گام های موثری در راستای تامین معاش خانواده زندانیان برداشته است.
علاوه بر ندامتگاه مرکزی قم با ظرفیت یک هزار تن، ندامتگاه ساحلی، کانون اصلاح و تربیت و نیز اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی از جمله مکان های زیرمجموعه قوه قضاییه در قم است.
7404/ 1175 خبرنگار: محمد زمانی راد ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.