به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید مرتضی علی احمدی ظهر امروز در«همایش راه‌آهن کلید توسعه پایدار استان» که در سالن اجتماعات اداره کل استاندارد برگزار شد، بابیان اینکه مصداق عینی شعار سال 96 مقام معظم رهبری راه‌آهن است، اظهار داشت: از نگاه مزیت‌های نسبی که راه‌آهن در دنیا دارد می‌توان با این مزیت‌ها مصداق عینی آن را در سخنان مقام معظم رهبری دید، چراکه دنیا در حوزه مسافری و حوزه بار ساختار اقتصادی خود را متحول می‌کند.

وی بابیان اینکه به‌صورت یکپارچه باید در سطح استان‌ها طرح‌هایی پیش‌بینی شود تا شعار سال تحقق یابد، گفت: در حوزه بار در اداره‌کل راه‌آهن قم اصلاً موفق نبوده‌ایم، 10 میلیون تن بار که از استان قم عبور می‌کند از مبدأ قم عبور نکرده است، تنها 4 ونیم میلیون تن از مبدأ قم عبور کرده است و این نشان می‌دهد که در استفاده از ظرفیت‌ها خوب عمل‌نکرده‌ایم.

علی احمدی بابیان اینکه 5 و نیم میلیون تن بار از سایر استان‌ها توسط خطوط ریلی به قم وارد می‌شود، گفت: تنها یک درصد از حمل بار در قم مربوط به حمل‌ونقل ریلی است.

مدیرکل بازرگانی و بازاریابی راه‌آهن کشور با تأکید بر استفاده از توان علمی دانشگاه‌ها در حوزه حمل‌ونقل ریلی گفت: تفاهم‌نامه‌ای که با شرکت سایپا بسته شد، این شرکت تضمین کرد که درصورتی‌که سه کیلومتر ریل به سایت موردنظر احداث کند، بالای یک‌میلیون تن بار خود را  از طریق حمل‌ونقل ریلی حمل شود.

علی احمدی بابیان اینکه 220 هزار تن گندم در سال 94 در داخل کشور حمل شد، افزود: حمل‌ونقل ریلی کشور این آمادگی را دارد که سیلوی قم را فعال کند، همچنین این آمادگی وجود  دارد که توسعه ریلی در حوزه بار در شهرک صنعتی کاوه اتفاق بیفتد تا خدمات مطلوب‌تری به مردم ارائه شود.

وی ادامه داد: برای کسانی که خرید واگن انجام می‌دهند تسهیلات خوبی اختصاص داده‌ایم، و اگر کسی واگن نویی وارد مجموعه کند  تا یک مدت‌زمانی حق دسترسی دریافت نمی‌کنیم، همچنین تلاش بر این است که نرخ‌های خود را با نرخ جاده رقابتی کنیم و تخفیفاتی به شرکت موردنظر بدهیم تا رقابت خوبی با نرخ جاده داشته باشیم.

مدیرکل بازرگانی و بازاریابی راه‌آهن کشور عمده اصلی که سبب افزایش هزینه‌ها می‌شود را در حوزه حمل‌ونقل ریلی بیان کرد و گفت: حدود نزدیک به 10 میلیون تن ورودی و خروجی بار در استان قم داریم و این آمادگی را داریم که این حجم بار را به حوزه حمل‌ونقل ریلی سوق دهیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 618695
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.