به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مازیار یزدانی پیش از ظهر امروز در همایش "راه‌آهن کلید توسعه پایدار استان" که در سالن اجتماعات اداره کل استاندارد برگزار شد، با اشاره به اهمیت روز راه‌آهن اظهار داشت: کارکنان راه‌آهن کشور با کمترین حقوق و توقعی در حال کار هستند و این روز به‌صورت اختصاصی از اهمیت خاصی برای این قشر زحمتکش برخوردار است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در شبکه حمل‌ونقل ریلی کشور گفت: با وجود مشکلات اقتصادی کارهای اجرایی خوبی صورت گرفته است، اما باید قبول داشته باشیم که اکثر برنامه‌ها به دلیل مسائل مالی خوب پیش نرفته است.

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن ایران بابیان اینکه یک درصد فروش نفت کشور به توسعه حمل‌ونقل ریلی اختصاص‌یافته است، خاطرنشان کرد: همه احکامی که در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی‌شده، سبب می‌شود که در مناطق کمتر توسعه‌یافته نیز توسعه حمل‌ونقل ریلی را داشته باشیم.

وی بیان کرد: سازمان حمل‌ونقل ریلی یک سازمان عام‌المنفعه است، توسعه ریلی در کشور ما در قیاس سایر سازمان‌ها از کمترین میزان توسعه برخوردار بوده، اما در این راستا قدم‌های بزرگی برداشته‌شده است.

یزدانی بابیان اینکه در سال جاری 5 استان به شبکه حمل‌ونقل ریلی وصل می‌شود، گفت: راه‌آهن، هدف‌گذاری بزرگی برای راه‌آهن قم انجام داده است، استان قم به جهت جایگاه مذهبی که دارد اکثر پروژه‌های مهم در این استان کلید می‌خورد و این پتانسیل در استان وجود دارد که کارهای زیربنایی مهمی در آن انجام گیرد.

وی ادامه داد: شخص وزیر نگاهی ویژه‌ بر توسعه ریلی استان قم دارد که امید است حرکت‌های ویژه‌ای انجام دهیم و استان قم را به‌عنوان یک استان ویژه در صنعت ریلی میان سایر استان‌ها معرفی کنیم، همچنین امروز بزرگ‌ترین مشکل ما در ایجاد راه‌آهن جدید عدم فضا در داخل شهرها است که خوشبختانه این مشکل درراه آهن قم وجود ندارد.

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن ایران بابیان اینکه در زمینهٔ حمل‌ونقل ریلی برای سه استان قم، تهران و مشهد برنامه‌های ویژه‌ای در نظر داریم، افزود: در آینده نزدیک برخی از ایستگاه‌های دیگر به ایستگاه قم الحاق می‌شود و این نشان می‌دهد که استان قم توانایی مدیریت ایستگاه‌های بیشتری را دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 618203
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.