محمدحسین رجایی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم اظهار داشت: دومین کنگره بین‌المللی پژوهش سیره اهل‌بیت (ع) تلاش پژوهشگرانِ به‌منظور بازشناسی سیره امیر المومنین(ع) و کنکاشی در زوایای متعدد و جوانب مختلف روش حکومتی، نگرش دینی، کنش اجتماعی و منش اخلاقی آن حضرت است.

وی افزود: این رخداد علمی از رهگذار تبیین مکتب علوی و ترویج فرهنگ مرتضوی عرصه‌ای برای ارائه یافته‌های نو و عرضه دستاوردهای کاربردی در راستای مواجهه روشمند با چالش‌های پیش‌روی جوامع امروز بشری، فراروی اندیشمندان، اصحاب قلم و ارباب فکر و نظم فراهم آورده است.

دبیر علمی کنگره سیره اهل‌بیت(ع) با اشاره به اهداف کنگره تصریح کرد: ترویج فرهنگ و مکتب اهل‌بیت(ع) بررسی چالش‌های جوامع بشری و راهکارهای علمی آن از سیره امیرالمؤمنین(ع) است.

وی بیان کرد: در سال 90 حدود 400 اثر علمی به این کنگره با رویکرد سیره پیامبر اعظم(ص) ارسال‌شده که از این تعداد 89 اثر علمی تصویب شد و مابقی به‌صورت لوح فشرده به افراد ارائه‌شده است.

رجایی فر با اشاره به مکان و زمان برگزاری کنگره، عنوان کرد: افتتاحیه کنگره سیره اهل‌بیت(ع) تا قبل از ایام ماه مبارک رمضان در قم و اختتامیه آن در عراق، نجف اشرف برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: 1200 مقاله علمی و پژوهشی از داخل و خارج از کشور به کنگره سیره اهل‌بیت (ع) ارسال‌شده که به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی ترجمه خواهد شد.

دبیر علمی کنگره سیره اهل‌بیت(ع) بیان کرد: جایگاه قرآن در سیره امیر المومنین(ع)، اقتصاد و معیشت از منظر حضرت علی(ع)، سیره علوی، فرهنگ و معاشرت،حاکمیت و سیاست، سیره علوی، معنویت و عبادت ازجمله محورهای کنگره سیره اهل‌بیت(ع) است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 616397
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.