به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی شهرداری قم، وی در دیدار شهردار و مدیران شهری قم با اشاره به نقش ارزنده شهرداری در رشد و توسعه شهر اظهار کرد: شهرداری در شهری چون قم اهمیت بیشتری دارد، چراکه این شهر مرکزیت روحانیت شیعه بوده و از تمام دنیا نخبگان علمی و حوزوی در آن جمع هستند.
آیت الله وحید خراسانی با تاکید بر این که خدمت به قم از هر نظر افضل است، ابراز امیدواری کرد که در زمان فعالیت مدیریت فعلی شهر قم از هر نظر مادی و معنوی آباد باشد.
وی همچنین با اشاره به مشکلات داخلی و خارجی کشور بیان کرد: در این دوران خدمت سختی بیشتری دارد و به همین خاطر قرآن را ترک نکنید و امیدوارم با توسل به حضرت ولیعصر(عج) در امور خود موفق شوید.

** آیت الله گرامی: خدمت شایسته مردم را امیدوار می‌کند
آیت الله محمدعلی گرامی از استادان حوزه علمیه قم نیز در دیدار شهردار و مدیران شهری قم با اشاره به ضرورت ساماندهی بحث اسکان اضطراری در شهر قم گفت: زمانی که مردم خدمات را می‌بینند به آینده امیدوارتر می‌شوند و همراهی بیشتری با مدیران و مسئولان خواهند داشت.
وی با تاکید بر خدمات گسترده‌ای که شهرداری در یکسال اخیر در شهر قم ارائه کرده است اظهار کرد: یکی از طرح هایی که در هسته مرکزی شهر قم از سال ها قبل مشکل‌ساز شده طرح شهید کاظمی است که در محور مهمی در شهر واقع شده و باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود
طرح شهید کاظمی واقع در خیابان شهدای قم از سال 83 در دستور کار مدیریت شهری قرار داشته، اما به دلایل گوناگون هنوز تعیین تکلیف نشده است.
وی با اشاره به موفقیت‌های چشم‌گیر مدیریت شهری در شهر قم تصریح کرد: خدمت به قم بسیار با ارزش و چشم‌گیر می باشد و وحدتی که امروز برای خدمت‌رسانی شکل گرفته قابل تقدیر است.
آیت ‌الله گرامی با تاکید بر این که شهر قم، شهری علمی و دانشگاهی است افزود: هرچه در بحث تردد و توقف در هسته مرکزی شهر و اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) محدودیت ایجاد کنیم مردم و طالبان علم و دانش از مرکز شهر دورتر می‌شوند.

** امسال عملیات اجرایی سه هتل پنج ستاره در بلوار پیامبر اعظم(ص) قم آغاز می‌شود
شهردار قم نیز در این دیدار گفت: قرارداد اجرای سه هتل پنج ستاره در بلوار پیامبر اعظم(ص) با سرمایه گذاران بخش خصوصی منعقد شده و به زودی پس از اتمام روند طراحی، عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.
سید مرتضی سقائیان نژاد با تاکید بر نیاز قم به توسعه زیرساخت‌های اقامتی و افزایش ماندگاری زائر بیان کرد: خوشبختانه با وحدت و انسجام شکل گرفته در مجموعه مدیریت شهری اقدام های گسترده‌ای برای رشد و توسعه آینده قم با محوریت برنامه و چشم‌انداز شهر در دستور کار داریم.
وی همچنین با تاکید بر این که در برنامه شهرداری قم از این پس طرح های عمرانی کلان به صورت یکساله اجرایی می‌شود افزود: برای امسال برای تسهیل ترافیکی رینگ سوم ترافیکی اجرای تقاطع میدان ولیعصر(عج) و شهرک قدس را در دستور کار داریم.
وی در ادامه سخنان خود از کلنگ‌زنی 10 مرکز فرهنگی و ورزشی در مناطق شهری قم خبر داد و افزود: در حوزه تفریحی نیز طرح های باغ پرندگان، تله سیژ، تله کابین، دریاچه مصنوعی، پارک بزرگ، آکواریوم و غیره اجرایی می شود.
سقائیان‌نژاد اقدام های شهرداری در حوزه مدیریت پسماند را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: تاکید داریم که نباید اجازه دفن زباله را در شهر داد و در این راستا نیازمند زیرساخت‌های لازم هستیم که به زودی برنامه ساخت کارخانه زباله سوز در قم اجرایی خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره طرح های نیمه کاره شهر قم اظهار کرد: قم با معضل طرح های نیمه کاره مواجه بود که با برنامه ‌ریزی توانستیم عمده آنها را سال گذشته به بهره ‌برداری برسانیم.
سقائیان‌نژاد تصریح کرد: باقی طرح های عمرانی نیمه کاره نیز امسال تا خردادماه به بهره‌برداری رسیده و گشایش ویژه‌ای در امور ترافیکی شهر رخ می‌دهد.
1175 / تنظیم کننده و انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.