سید حسن رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به راهبردها و رویکردهای استان در قالب برنامه ششم توسعه اظهار داشت: در زمینهٔ بودجه و برنامه سال 95 سال سختی بود که با همدلی همه نهادها به‌خوبی به اتمام رسید.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم اولویت‌های برنامه ششم را منطبق  با اولویت‌ها و برنامه‌های استان برشمرد و افزود: مهم‌ترین اولویت‌ها برای قم گردشگری، مسائل زیست‌محیطی، زیرساخت‌های ریلی و آب در برنامه ششم و برنامه‌های استان است.

وی ادامه داد: گردشگری سلامت را با توجه به زائرپذیری قم موضوعی که در سال‌های اخیر موردتوجه قرارگرفته است.

رضوی بابیان اینکه اسناد بالادستی در مجموعه استان مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد خاطرنشان کرد: در پایان سال 95 در راستای مطالعات صورت گرفته در قالب سند آمایش تصمیم‌گیری شد که این سند در سال جاری ملاک همه تصمیم‌گیری‌ها قرار گیرد.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه سند آمایش استان را دربرگیرنده همه اولویت‌های استان عنوان کرد و گفت: حرکت استان بر اساس سند آمایش می‌تواند نقاط ضعف استان را برطرف و مشکلات را حل کند.

به گفته وی، کمبود منابع آبی، استقرار ناموزون واحدهای صنفی در سطح شهر و نبود صنایع بزرگ و مادر در قم از نقاط ضعفی  که در سند  آمایش استان موردتوجه قرارگرفته است.

رضوی تک شهرستانی و کوچک بودن اراضی را از دیگر نقاط ضعف استان برشمرد و خاطرنشان کرد: متأسفانه هنوز موفق نشدیم تسهیلات اختصاصی برای نقاط توسعه‌نیافته استان طی سال‌های گذشته جذب کنیم، اگرچه مواردی پیگیری شده اما هنوز در قالب چارچوب و نگاه بودجه‌ای برای این مسئله برنامه‌ای نداشته‌ایم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 614385
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.