به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام حسین مرادی دولت‌آبادی ظهر امروز در جمع با خبرنگاران بابیان اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های تأثیرگذار فرهنگی و تربیتی اعتکاف است، اظهار داشت: انسان در مراسم اعتکاف ارتباط عمیق معنوی با معبود خود برقرار می‌کند و این امر نقش عمیق تربیتی بر روی انسان‌ها دارد.

وی اعتکاف در مسجد را رجوع انسان به ضمیر ناخودآگاه و محاسبه نفس دانست و افزود: انسان معتکف در کنار برنامه‌های دیگر هدف مشترکی را دنبال کند و فضای پر معنویتی را در بستر اعتکاف شکل می‌دهد.

مدیرکل فرهنگی جامعه المصطفی با تأکید بر اینکه انسان معتکف در بسیاری از موارد می‌تواند مسیر معنوی خود را پیدا کند، خاطرنشان کرد: در سایه اعتکاف برخی از انسان‌ها تلنگر جدی خورده و راه رسیدن به کمال را در این محیط به دست می‌آورند.

مرادی دولت‌آبادی اعتکاف را نقطه عطفی برای بندگان خالص خداوند بیان کرد و گفت: بر این اساس اداره کل فرهنگی جامعه المصطفی العالمیه به امر مهم اعتکاف اهتمام داشته و با برنامه‌ریزی در پی آن است تا شرایط حضور طلاب غیر ایرانی، اساتید و علما را تسهیل کند.

وی با اشاره به معتکف شدن طلاب غیر ایرانی در شهرهای مختلف ایران و کشورهای مختلف جهان گفت: در شهر مقدس قم 500 نفر از برادران غیرایرانی در مسجد امام حسن عسگری و بیش از 350 نفر از بانوان غیرایرانی نیز در مسجد مقدس جمکران معتکف می‌شوند.

مدیرکل فرهنگی جامعه المصطفی با اشاره به خیل عظیم مشتاقانی که درخواست حضور در مراسم اعتکاف داشتند، خاطرنشان کرد: طلاب و فضلای غیر ایرانی مشتاقانه پیگیر حضور در اعتکاف هستند و حضور در مراسم اعتکاف را مغتنم می‌شمارند.

مرادی دولت‌آبادی با اشاره به اینکه در شهر مقدس مشهد و جوار حرم رضوی بالغ‌بر 750 نفر معتکف می‌شوند، ادامه داد: برپایی حلقه‌های معرفت با حضور اساتید اخلاق و تربیت و نیز برگزاری جلسات بصیرت افزایی، و روشنگری دینی از جمله برنامه‌های فرهنگی این اداره کل در زمان اعتکاف است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 611962
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.