به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در این مراسم مقام والا و شامخ شهیدان جنگ تحمیلی بویژه هنرمندانی مانند شهید آوینی که تمامی خلاقیت ها و توانایی های هنری خود در راستای نشر و تبیین آن دوران حماسه و ایثار را به کار گرفته، و در همین مسیر نیز به شهادت رسیدند، را ارج نهاد.
سید موسی حسینی کاشانی افزود: هنر ظرف بزرگی است که اگر در آن روح تعبد، اطاعت و بندگی خدا دمیده شود، بهره ها و استفاده های فراوانی را از آن می توانیم ببریم، از این رو همه هنرمندان باید برای اعتلای هنر معنوی و دینی اهتمام ویژه ای از خود نشان دهند.
سرپرست سازمان بسیج هنرمندان سپاه علی بن ابیطالب (ع) نیز در بخش دیگری از این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره 236 هزار شهید هشت سال جنگ تحمیلی با تاکید بر اینکه شهیدان هنرمندانه کاری کردند، که همواره در تاریخ بشریت جاودان خواهد بود، گفت: به برکت ایثار، رشادت و از جان گذشتگی شهیدان، امروز پرچم نظام اسلامی در جهان به اهتزار در آمده، به نحوی که همه جهانیان برای به پایین کشیدن این پرچم به تکاپو افتادند، اما تا زمانی که بسیجیان با غیرت و ملت همیشه در صحنه وجود دارند، این اتفاق نخواهد افتاد و آرزوی دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی نیز تحقق پیدا نمی کند.
علیرضا رزق آبادی همچنین مفتخر شدن به تداوم راه و آرمان های شهیدان را برای همگان از جمله قشر هنرمندان از نعمت ها و موهبت های الهی توصیف کرد، و افزود: باید لیاقت و شایستگی خود را برای ماندن در این راه حفظ کنیم، و به گونه ای عمل نکنیم که بین ما و شهدا فاصله ایجاد شود.
وی با تقدیر از حوزه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین روابط عمومی سپاه علی بن ابیطالب برای همکاری با بسیج هنرمندان در برپایی این آیین با شکوه، گفت: برگزاری این قبیل گردهمایی ها و همایش ها اتفاق های خوب و آینده سازی را برای هنر استان رقم خواهد زد، و کلیه مشکلات و موانع را نیز بر طرف می کند.
سید مرتضی آوینی کارگردان فیلم های مستند و روزنامه‌نگار حوزهٔ فرهنگی بود که مجموعه فیلم‌های مستند تلویزیونی او درباره جنگ ایران و عراق با نام روایت فتح شناخته ‌شده‌ است.
وی در روز جمعه بیستم فروردین سال 1372 هنگامی که برای تولید مجموعه‌ای جدید از روایت فتح به همراه گروه فیلمبرداری به‌ منطقه‌ عملیاتی والفجر مقدماتی اعزام شده بود، براثر انفجار مین به شهادت رسید.
سالروز شهادت این بسیجی متعهد و هنرمند فرزانه به نام روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.
7403/ 6133/خبرنگار محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.