به گزارش ایرنا، حجت اسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری عصر شنبه در دیدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با اشاره این که قم پایتخت معنوی انقلاب اسلامی است افزود: بسیاری از گردشگران خارجی به قم سفر می کنند تا از نزدیک با این شهر آشنا شوند، از این رو باید با تامین زیرساخت های گردشگری، خدمات مطلوبی به این افراد ارائه شود.
وی اضافه کرد: در استان قم ظرفیت های بسیاری از جمله حرم کریمه اهل بیت(ع)، مسجد مقدس جمکران، حوزه علمیه و سایر اماکن تاریخی و گردشگری وجود دارد که با جذب توریسم مذهبی در استان قم می توانیم در ایجاد اشتغال و اقتصاد نقش مهمی ایفا کنیم و صنعت گردشگری را در استان رونق بخشیم.
وی با اشاره به این که صنعت گردشگری و جاذبه های تاریخی قم در طرح های پایه استان مورد توجه مسئولان قرار بگیرد گفت: در شهر، تبلیغاتی در خصوص معرفی اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری صورت نگرفته است.
وی بیان داشت: باید تابلوهایی برای معرفی اماکن تاریخی و گردشگری قم نصب و توزیع بسته های فرهنگی در ورودی شهر قم و اماکن پر رفت و آمد زائران انجام شود تا از این طریق بتوانیم گردشگران را با اماکن قم آشنا سازیم.
ذوالنوری ادامه داد: در این حوزه نیز نیازمند رایزنی برون مرزی و تعامل با کشورهای مختلف هستیم تا از این طریق استان قم را به عنوان مقصد گردشگری به جهان معرفی کنیم.
وی با اشاره به این که صنعت گردشگری یکی از راه های صدور فرهنگ است گفت: بسیاری از کشورها امروز با استفاده از این صنعت راه های ارتباطی با کشورهای دیگر را فراهم ساخته اند و به دنبال تعامل فرهنگی و اقتصادی هستند.
وی خاطرنشان کرد: صنعت گردشگری نه تنها در حوزه فرهنگی بلکه در ابعاد مختلف در توسعه کشور نقش مهمی ایفا می کند.
استان قم داری بیش از 360 اثر تاریخی و 12 منطقه نمونه گردشگری است.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.