به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید حسن رضوی ظهر امروز در بازدید نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی از سازمان برنامه‌و بودجه استان، با اشاره به اجرای کامل سند آمایش سرزمینی در استان قم، اظهار داشت: بر اساس این سند نقاط ضعف و قوت استان  شناسایی و برای بهبود وضعیت موجود برنامه‌ریزی‌های دقیقی طبق سند آمایش باید صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه سازمان برنامه‌وبودجه نقش هدایت‌گری و اجرای برنامه‌های بالادستی را در سطح استان بر عهده دارد، افزود:سازمان برنامه‌وبودجه بازوی نیرومند استانداری به‌عنوان نماینده دولت در استان است و به‌مثابه اتاق فکر استان با قسمت‌های مختلف استانی در ارتباط است.

رضوی با اشاره به اینکه سال 95 یکی از سخت‌ترین سال‌ها برای کشور و استان قم بوده است،گفت: سال 95 با همه اتفاقات و مشکلات به پایان رسید و آنچه امروز پیش روی ما قرار دارد آغاز سال 96 و شروع برنامه ششم توسعه است.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم با بیان اینکه قم دومین استان کشور از نظر جذب گردشگر است، خاطرنشان کرد: با  برنامه‌ریزی‌های اصولی منطقی می‌توان قم را به قطب نخست گردشگری کشور تبدیل کرد چراکه چنین ظرفیتی در قم وجود دارد.

وی با بیان اولویت‌های  اساسی استان قم در برنامه ششم توسعه، اظهار داشت: آب و محیط‌زیست،گردشگری، حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی،کشاورزی و تغییر الگوی کشت از مهم‌ترین اولویت‌های کاری سازمان برنامه‌وبودجه در  برنامه ششم توسعه در قم است.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم به برخی از نقاط ضعف قم  طبق سند آمایش اشاره کرد و گفت: کمبود آب و استقرار نامناسب واحدهای صنفی و صنعتی، نبود صنایع مادر، بارگذاری نامناسب جمعیتی، ناهنجاری‌های اجتماعی، مهاجرت‌های بی‌پایه و اساس، مشکلات حاشیه‌نشینی و کمبود تفرجگاه‌های تفریحی و ورزشی از جمله مهم‌ترین نقاط ضعف استان است.

وی به برخی از نقاط قوت استان قم طبق سند آمایش اشاره کرد و گفت: وجود حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران، وجود منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، وجود جاذبه‌های کویری، حوزه‌های علمیه، فرش و صنایع‌دستی و تبدیل‌شدن قم به یک میدان بزرگ برای تبادل دامی از مهم‌ترین نقاط قوت استان قم به شمار می‌رود.

رضوی با بیان اینکه هرم جمعیتی استان یک هرم تحصیل‌کرده، فعال و جوان است گفت: باید برای استفاده از این ظرفیت بالا برنامه‌ریزی دقیقی انجام شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 608863
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.