عیسی رضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد مسافر نوروزی در تاسیسات گردشگری، مدارس و سایر مراکز اقامتی استان قم اسکان داشته اند.
وی افزود: از این تعداد، 71 هزار و 60مسافر نوروزی در واحدهای اقامتی از جمله هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر و خانه مسافر اسکان یافته اند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم بیان داشت: 10 هزار و 459 تن در هتل ها، 11 هزار و 49 تن در هتل آپارتمان، 20 هزار و970 تن در مهمانپذیرها و 28هزار و583 تن در خانه های مسافر اسکان یافتند.
به گفته وی، 400 واحد تاسیسات گردشگری در استان قم فعال است که از این تعداد 35 واحدهتل، 27 واحدهتل آپارتمان، 55 واحد مهمانپذیر، 170 خانه مسافر و 97 واحد مجتمع بین راهی و پذیرایی با ظرفیت 10 هزار تخت اقامتی و پذیرایی به مسافران نوروزی خدمات رسانی می کند.
وی آماری از وضعیت اسکان اداره کل آموزش و پرورش قم ارائه کرد و گفت: 149هزار و 72 تن در کلاس های مدارس استان، 45 هزار و 667 تن در سایر مراکز اقامتی از جمله مهمان سراهای اداره ها، خوابگاه های دانشجویی، سالن های ورزشی و اقامت گاه های موقت و 50هزار و 460 تن نیز در چادرها اسکان شدند.
وی با اشاره به بازدید گردشگران از اماکن تاریخی و گردشگری در این استان قم گفت: در این مدت بیش از 67 هزار گردشگر از مکان های مختلف با حضور در تورهای قم گردی و به صورت انفرادی بازدید کردند.
رضایی افزود: 10مکان تاریخی باغ گنبد سبز، تیمچه بزرگ و بازار، مسجد جامع، خانه امام خمینی(ره)، خانه ملاصدرا، خانه زند، کاروانسرای دیر گچین، محوطه تاریخی قلی درویش و 2 موزه مردم شناسی و گنجینه آثار مراجع با حضور کارشناسان میراث فرهنگی در 2 نوبت صبح و عصر برای بازدید مسافران نوروزی آماده سازی شده است که علاقه مندان می توانند از این اماکن بازدید کنند.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.