به گزارش ایرنا از روابط عمومی شهرداری قم، آیت الله محمد یزدی روز دوشنبه در دیدار شهردار و مدیران شهری قم، با بیان این مطلب افزود: شاید فراهم کردن امکانات برای زائران اولویت داشته باشد؛ چراکه طلبه بالاخره فضای اسکان دارد اما این زائران هستند که در حد دو سه روز برای زیارت در شهر باید بتوانند با آسایش و آرامش نیازمندی‌های خود را رفع کنند.
وی با بیان این که یکی از شاخص‌های رفاه جامعه وضعیت سفرها در کشور است، گفت: در اقدام هایی که شهرداری انجام می‌دهد نگاه بر این باشد که تسهیلات بهتری برای مسافران فراهم و زمینه‌ای تامین شود.
آیت الله یزدی، الگوبرداری از خراسان رضوی در ارائه تسهیلات و خدمات اقامتی را مورد توجه قرار داد و افزود: شرایطی فراهم کنید که مردم مجبور نباشند که در چادر اقامت کنند و فضای اقامتی زیادی در شهر وجود داشته باشد که مردم نیز قدرت انتخاب داشته باشند.
وی آینده نگری در طرح های عمرانی را امری ضروری عنوان کرد و گفت: در طرح ها بیشتر از متخصصان و کارشناسان امر استفاده کنید و طوری حرکت کنید که پنج سال آینده مجدد مشکل ایجاد نشود.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که شهر قم در ایام خاص وضعیت متفاوتی پیدا می‌کند، افزود: به همین خاطر تمام امکانات شهری از حوزه گرفته تا خود مردم نیز متاثر از این مساله خواهند بود.
آیت‌الله یزدی جایگاه خدمت در نظام اسلامی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: در نظام اسلامی هر نوع خدمتی به مردم کشور انجام گرفته و به حاکمیت مرتبط باشد به حساب اسلام و انقلاب گذاشته می‌شود.
وی همچنین با تقدیر از اقدام های شهرداری در سال 95 اظهار کرد: بدهی‌ها در روند کارها بسیار اثرگذار است و این که بخش عمده بدهی های شهرداری قم تسویه شده مایه خوشحالی است.
آیت الله یزدی در ادامه با اشاره به شعار امسال(اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال) ابراز امیدواری کرد که شهرداری قم در حد توان در زمینه تقویت اشتغال و تولید در کشور گام برداشته و بخش عمده مشکلات این بخش را رفع کند.
وی در پایان با اشاره به خدمات و فعالیت‌های شهرداری‌ها در کشور، اذعان کرد: درست است که شهرداری نهادی مردمی است اما دولت هم باید کمک کند تا بتوان با شرایط بهتری شهرها را اداره کرد.

** تسهیلات ویژه شهرداری قم برای سرمایه‌گذاران
شهردار قم نیز در این دیدار با بیان این که 890 میلیارد تومان از بدهی‌ هزار و 600 میلیاردی شهرداری قم با بانک‌ها تهاتر شده است، اظهار کرد: رفع این بخش از بدهی‌ها حاصل یک کار دسته جمعی با حمایت علما، مراجع تقلید و نمایندگان و رئیس مجلس شورای اسلامی بود.
سید مرتضی سقائیان نژاد با اشاره به رفع مشکل بدهی دولت به شهرداری، گفت: مشکل دیگر ما طرح های نیمه تمام شهرداری بود که عمده آن‌ها به اتمام رسیده و بقیه نیز تا اردیبهشت ماه امسال تکمیل شده و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.
سقائیان‌نژاد به وضعیت طرح تقاطع سه سطحه شهدای مدافع حرم اشاره کرد و افزود: این طرح هم به دلیل اضافه شدن بخش جدید به زیرگذر امکان افتتاح قبل از عید نوروز نبود و تا اردیبهشت به بهره‌برداری می‌رسد.
وی به افزوده شدن 330 هکتار به فضای سبز قم اشاره کرد و گفت: بیش از 450 هزار اصله درخت مثمر و غیرمثمر در سال گذشته غرس شد.
شهردار قم، بهسازی ورودی جعفریه، ساماندهی چهل اختران، دروازه ری و غیره با استفاده از منابع سفر رهبر معظم انقلاب به قم را مورد توجه قرار داد و گفت: خط دوم مترو را احیا کردیم و منوریل تا میدان مطهری قرار شد که به اتمام برسد و بقیه مسیر با خط دوم مترو پشتیبانی شود.
سقائیان‌نژاد، حرکت برنامه محور شهرداری را یادآور شد و گفت: براساس همین برنامه که سال گذشته به صورت پنج ساله آماده و تصویب شد بودجه سال 96 نیز تدوین شده که بالغ بر 2 هزار و 200 میلیارد تومان است.
وی بیان کرد: البته به این اعتبار مبالغ فاینانس مترو نیز اضافه شده که بالغ بر 500 میلیون یورو است و بودجه 96 شهرداری به بیش از 4 هزار میلیارد تومان می‌رسد.
شهردار قم از کلنگ‌زنی 20 طرح در ایام آغازین سال خبر داد و افزود: رینگ سوم شهری با اتمام طرح بلوار آیت‌الله بروجردی وضعیت بسیار خوبی پیدا خواهد کرد و به همین خاطر برای تسهیل مسیر تقاطع غیرهمسطح شهرک قدس و تقاطع میدان ولیعصر(عج) اجرایی می‌شود.
سقائیان‌نژاد افزایش ماندگاری زائر در شهر قم را ضروری عنوان کرد و گفت: هشت مجموعه فرهنگی، ورزشی و تفریحی را تا اردیبهشت کلنگ‌زنی می‌کنیم و پنج قطعه زمین نیز به سپاه داده شده تا فضاهای فرهنگی و ورزشی احداث کند.
وی گفت: کمیته امداد هم یک مجموعه ورزشی را با همراهی شهرداری در منطقه 6 می‌سازد.
شهردار قم احداث باغ پرندگان در حاشیه بلوار شهید آوینی را مورد توجه قرار داد و گفت: آکواریوم شهر نیز در مرحله عقد قرارداد است و سه هتل پنج ستاره نیز در بلوار پیامبر اعظم(ص) ساخته می‌شود.
سقائیان‌نژاد آموزش‌های مدیریت پسماند را یادآور شد و گفت: به دنبال این هستیم که مشارکت شهروندان در تفکیک پسماند را افزایش دهیم و مدیریت بهتری در این بخش داشته باشیم.
وی بیان کرد: در حوزه دفع پسماند نیز برنامه داریم که با مشارکت بخش خصوصی دفن را حذف کرده و پسماند را تبدیل به انرژی کنیم.
شهردار قم با تاکید بر مشوق‌های شهرداری برای جذب سرمایه‌گذار به شهر قم، گفت: برای اینکه بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری تشویق شود هزینه زمین هتل را نمی‌گیریم و پس از ساخت هزینه‌ها را دریافت می‌کنیم و بخش اقامتی نیز مشمول بخشودگی عوارض می‌شود.
سقائیان‌نژاد با اشاره به امکانات اسکان فراهم‌شده در شهر قم، بیان کرد: سه بوستان تبدیل به کمپ زائر شده است و اجازه ندادیم که در سطح شهر هیچ چادری برپا شود.
وی با بیان این که ماندگاری زائر در قم کمتر از پنج ساعت است، افزود: تمام تلاش را داشتیم که آن را به حداقل 48 ساعت برسانیم.
شهردار قم اضافه کرد: دست‌فروشان از محدوده حرم و جمکران ساماندهی شدند و فضایی برای استقرار آن‌ها داشتیم که در حال حاضر شاهد فضای بهتری در محدوده حرم مطهر هستیم.
سقائیان‌نژاد تعامل با سازمان‌های مختلف استان را مورد توجه قرار داد و گفت: تعامل با آستان مقدس حضرت معصومه(س)، جمکران، اوقاف و حوزه علمیه داریم تا بتوانیم مشکلات شهر را رفع کنیم.
وی گفت: امسال اطلس نیازمندی مناطق آماده می‌شود، بیش از 180 محله داریم که نیازمندی‌ها احصا شده و به صورت سالانه برنامه‌ریزی ویژه برای هر محل خواهیم داشت.
شهردار قم در پایان ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال 96 تمام بدهی‌های شهرداری تسویه شود.
1175 / تنظیم کننده و انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.