به گزارش عصر پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی شهرداری قم، معاون خدمات شهری شهرداری قم در حاشیه بازدید شهردار قم و مدیران شهری از ستاد اطلاع رسانی شهرداری در عوارضی قم - تهران و کمپینگ فدک، با تاکید بر این که در آینده باید بوستان فدک به کمپ اصلی و استراحت گاه شهری تبدیل شود خاطرنشان کرد: امکانات بسیار مناسبی در این بوستان فراهم شده و مردم با حضور در این محل می توانند از خدمات گسترده ای برای اسکان و استراحت موقت استفاده کنند.
سید امیر سامع اظهار کرد: در سال‌های گذشته با توجه به ضعف شدید امکانات در بوستان فدک اقبال بسیار ناچیزی از سوی مسافران برای حضور در آن وجود داشت و در طول سال 95 برنامه شهرداری برای بهسازی و تجهیز این بوستان به عنوان کمپ شهری در دستور کار قرار گرفت.
جانشین شهردار قم در ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری با بیان این که سال گذشته با وجود تبلیغات فراوان تعداد ناچیزی چادر در بوستان فدک برپا می‌شد گفت: اما امسال با اقدام های صورت گرفته در هر شب بیش از 200 تخته چادر در بوستان فدک برپا می‌شود.
بوستان فدک قم در ورودی به این شهر از سمت آزادراه قم - تهران واقع شده است.

** مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری و ورزشی شهرداری قم از ارائه خدمات در 16 رشته در ایستگاه‌های ورزشی نوروزی خبر داد.
مجید رفیعی در بازدید شهردار و مدیران شهری از ایستگاه‌ فرهنگی سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم در بوستان شهید بنیادی، با اشاره به برنامه‌های ویژه این سازمان در ایام نوروز اظهار کرد: همزمان با آخرین پنجشنبه پایان سال و لحظه تحویل سال، سازمان برنامه ‌ریزی مناسبی برای برگزاری مراسمات ویژه در مجاورت گلزار شهدای مدافع حرم داشته است که با استقبال و توجه خانواده‌های شهدا مواجه شد.
وی با بیان اینکه همزمان با ایام نوروز برگزاری نمایشگاه فرهنگی، غرفه‌های عرضه محصولات فرهنگی و صنایع دستی، ایستگاه های ورزشی و غیره در دستور کار سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قرار گرفته است گفت: در بوستان‌های بنیادی، لاله، فدک، مهدی، علوی و چند مورد دیگر از بوستان‌های شهر غرفه‌های ویژه سازمان فرهنگی تشکیل شده و خدمات مختلف به مردم ارائه می‌شود.
مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم با اشاره به برنامه‌های ورزشی این سازمان در نوروز بیان کرد: ایستگاه‌های ورزش در بوستان‌های شهر تشکیل شده و در آنها در بالغ بر 16 رشته ورزشی از جمله تنیس روی میز، دارت و غیره با حضور مربیان ورزشی خدمات ارائه می‌شود.

** شهردار قم نیز در این بازدید با تاکید بر این که سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری باید ظرفیت خدمات فرهنگی خود را افزایش دهد گفت: امسال شهرداری به دنبال این است که بیش از هشت مرکز فرهنگی، ورزشی و تفریحی را کلنگ‌ زنی کرده و به بهره‌ برداری برساند که این مهم امکان ویژه‌‌ای برای شهر ایجاد خواهد کرد که ظرفیت خدمات فرهنگی در شهر افزایش پیدا کند.
سید مرتضی سقائیان نژاد با تاکید بر ضرورت توسعه خدمات فرهنگی در شهر اظهار کرد: شهر قم در حوزه فرهنگ ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای دارد که باید از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده شود.
وی رویکرد ویژه فرهنگی شهرداری و افزایش چشم‌گیر بودجه این بخش را در سال 96 مورد توجه قرار داد و افزود: طی 2 سال اخیر ساختار شهرداری وضعیت مطلوبی پیدا کرده و از این پس با تدوین برنامه قم 1400 حرکت شهرداری برنامه‌محور خواهد بود که امسال به دنبال ایجاد و تقویت ساختارهای فرهنگی و ورزشی شهر هستیم.

** مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم از اختصاص 2 دستگاه اتوبوس برای برگزاری تور قم‌گردی خبر داد.
حسین مومنی موحد با اشاره به اقدام های سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم به مناسبت آغاز سال 96 اظهار کرد: در آستانه نوروز تمام ایستگاه‌های فرسوده و نازیبای سازمان مورد ترمیم و رنگ آمیزی قرار گرفت تا شرایط زیبا و شادابی را در آستانه نوروز برای همشهریان فراهم کنیم.
وی با تاکید بر آماده باش کارکنان سازمان اتوبوسرانی در نوروز تصریح کرد: تمام خطوط و ناوگان اتوبوسرانی در ایام نوروز فعال بوده و آماده خدمات رسانی به همشهریان و مسافرین نوروز هستند.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم از نظارت بر ناوگان فعال این سازمان در ایام نوروز خبر داد و تصریح کرد: بازرسان و کارکنان ستادی آماده هستند تا در این ایام وضعیت خدمات رسانی را رصد کرده و نظارت بر فعالیت ناوگان داشته باشند.
وی با اشاره به برگزاری تور قم‌گردی با مشارکت سازمان فرهنگی، ورزشی و هنری شهرداری قم و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: امسال نیز همچون سال‌های اخیر 2 دستگاه اتوبوس برای برگزاری تور قم‌گردی اختصاص گرفته است که از 29 اسفند برنامه‌های این تور آغاز شده است.
مومنی موحد با اشاره به تعیین برخی بوستان‌ها و فضاهای شهری برای استقرار زائران و نصب چادر بیان کرد: با توجه به ضرورت کاهش سفر درون شهر و تردد مسافران به هسته مرکزی، چند دستگاه اتوبوس در این فضاها حضور خواهد داشت تا مسافران را به مقاصد اصلی سفر همچون حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران منتقل کنند.
7403 / 1175 تنظیم کننده: محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.