به گزارش عصر سه شنبه ایرنا از روابط عمومی شهرداری قم، حمیدرضا عابدی خرسند در گفت و گویی با اشاره به برنامه‌ ریزی های صورت گرفته در شهرداری قم برای توزیع بسته‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی در بین زائران و مسافران نوروزی اظهار کرد: در این راستا شهرداری به صورت منسجم اقدام به تهیه بسته‌های ویژه نوروزی با استفاده از اقلام فرهنگی، آموزشی و اطلاع‌رسانی کرده است.
وی با تاکید بر این که در این بسته‌ها نقشه و کتابچه اطلاعات شهر قم و راهنمای اماکن و مراکز مختلف توریستی، اقامتی، گردشگری و غیره گنجانده شده است، افزود: ویژه نامه نوروزی نشریه نوبهار قم نیز برای استفاده مسافران در این بسته‌ها قرار داده شده است.
مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری قم از توزیع پوستر نفیس تصویر حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران، لوح فشرده بازی‌های کودکانه ایرانی اسلامی، کتابچه پیام های فرهنگ شهروندی با رویکرد آغاز سال نو و بهار، نبات و نمک متبرک آستان مقدس حضرت معصومه و دفترچه اطلاعات بهداشت و سلامت در قالب بسته‌های فرهنگی خبر داد و افزود: بیش از 100 هزار عدد از این بسته‌های ویژه تهیه و در مبادی ورودی شهر، استراحتگاه‌‌ها، ستادهای خدمات رسانی شهرداری و نمایشگاه‌های فرهنگی سطح شهر توزیع می‌شود.

** بازدید مدیران شهری قم از ستادهای اطلاع‌رسانی و کمپ‌های اسکان شهری
معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهردار قم به همراه جمعی از مدیران شهری از وضعیت خدمات‌رسانی در ستادهای اطلاع‌رسانی و کمپ‌های اسکان شهری بازدید کرد.
سید امیر سامع جانشین شهردار قم در ستاد تسهیلات نوروزی و خدمات سفر شهرداری به همراه برخی از مدیران شهری از وضعیت خدمات رسانی به زائران و مسافران نوروزی در سطح شهر بازدید کردند.
بازدید از ستاد اطلاع‌رسانی و خدمات‌رسانی محدوده مسجد مقدس جمکران، پارکینگ شماره چهار، کمپینگ فدک و ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهر بخشی از برنامه امروز مدیران شهری در بررسی وضعیت خدمات رسانی نوروزی به زائران و مسافران بود.
سامع در حاشیه این بازدید با تاکید بر ضرورت جلوگیری از نصب چادر در محدوده هسته مرکزی شهر خاطرنشان کرد: شهرداری قم چهار مکان اصلی از جمله کمپ فدک و پارکینگ چهار مسجد مقدس جمکران را آماده سازی کرده تا زائران و مسافران بتوانند با برخورداری از امکانات مناسب و اضطراری، خدمات لازم را دریافت کنند.
معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهردار قم با بیان این که در حال حاضر حجم زیادی از مسافران و زائران نوروزی در نقاط مختلف شهر به خصوص محدوده حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران حضور دارند تصریح کرد: خوشبختانه با وجود تراکم بالای مسافران تاکنون خللی در روند خدمات رسانی نبوده و تمام نیروهای مدیریت شهری در حالت آماده باش برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی هستند.

**راه اندازی ایستگاه‌های ورزشی و تفریحی در سه بوستان اصلی شهر قم
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم از تشکیل و راه اندازی ایستگاه‌های ورزشی و تفریحی در سه بوستان اصلی شهر و ارائه خدمات در 16 رشته ورزشی در این بوستان‌ها خبر داد
مجید رفیعی با اشاره به برنامه‌های ورزشی پیش‌بینی شده برای ایام نوروز در بوستان‌ها و پارک‌های سطح شهر اظهار کرد: با توجه به حضور خیل عظیم زائران و مسافران نوروزی در بوستان‌ها و پارک‌های سطح شهر برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.
وی با تاکید بر این که این برنامه‌‌های ورزشی در بوستان‌های شهید بنیادی، فدک و مهدی اجرا می‌شود خاطرنشان کرد: در این بوستان‌ها ایستگاه ورزشی و تفریحی تشکیل شده و شهروندان می‌توانند با حضور در آن ها از خدمات و آموزش های ورزشی و تفریحی استفاده کنند.
رفیعی با بیان این که در این ایستگاه‌ها 16 رشته ورزشی اجرا و آموزش داده می‌شود گفت: این رشته‌ها شامل تنیس روی میز، دارت، فوتبال دستی، گل کوچک، والیبال، بدمینتون و غیره است.

** تکمیل ظرفیت تمام پارکینگ‌های شهر قم
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با تاکید بر این که در حال حاضر ظرفیت تمام پارکینگ‌های شهر قم تکمیل است گفت: با توجه به تمهیداتی که بوده و امکانات موجود سعی داریم به شکلی خدمات رسانی کنیم که مشکل کمتری داشته باشیم.
حسین شعبان زاده با تاکید بر این که در مجموع 9 پارکینگ در ایام نوروز در شهر قم فعال است اظهار کرد: عمده ظرفیت پارکینگ شهر در پارکینگ زائر و پارکینگ شرقی حرم مطهر حضرت معصومه(س) تجمیع شده که خدمات مختلفی در این مجموعه به مردم ارائه می‌شود.
وی با تاکید بر نظارت مستمر بر وضعیت خدمات رسانی در پارکینگ‌های سطح شهر خاطرنشان کرد: امسال برای خدمات رسانی نوروزی نیز بخشی از بستر رودخانه به ظرفیت پارکینگ شهر اضافه شده تا بتوانیم مدیریت بهتری برای توقف در پارکینگ ها داشته باشیم.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با تاکید بر این که روز 29 اسفند حدود 2 هزار خودرو وارد قم شد افزود: این انتظار است که روزهای آینده افزایش حضور زائران را در شهر قم داشته باشیم و سعی داریم بتوانیم به درستی خدمات رسانی انجام دهیم.
شعبان‌زاده مجموع ظرفیت پارکینگ‌های شهر قم را 6 هزار و 300 واحد ذکر کرد و افزود: البته در صورتی که مسافران از ظرفیت‌های استراحت‌گاه‌ها استفاده کرده و با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی به داخل شهر تردد کنند رفاه و آسایش بیشتری خواهند داشت.

** لزوم ثبت نام رانندگان خودروهای دیزلی حمل بار برای دریافت سهمیه سوخت
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با اشاره به اجرای طرح سوخت ناوگان ویژه رانندگان خودروهای دیزلی حمل و نقل بار درون شهری اظهار کرد: این طرح از اوایل اسفند ماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد که نیاز است رانندگان خودروهای دیزلی به سایت ویژه طرح یا سازمان تاکسیرانی مراجعه کنند.
مرتضی عزتی با تاکید بر این که طرح سوخت ناوگان مبتنی بر پیمایش در بخش شهری و حومه است افزود: کلیه خودروهای دیزلی بار، وانت بارها و 6 تن به بالا باید در سایتی که قبلا اعلام شده ثبت نام کنند تا سهمیه سوخت در آینده به آنها اختصاص بگیرد وگرنه سوخت به آنها تعلق نمی‌گیرد.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با تاکید بر این که تمام خودروهای بار دیزل گازوئیل سوز موظف هستند به سایت www.utcms.ir و یا به واحد بار سازمان تاکسیرانی برای ثبت‌نام مراجعه کنند گفت: پس از ثبت نام در سامانه رانندگان این خودروها پس از تعطیلات نوروز می‌توانند برای دریافت پروانه به سازمان مراجعه کنند.
وی با بیان این که توزیع سوخت گازوئیل در سال 96 بر مبنای پیمایش است گفت: پس از دریافت مجوز، سهمیه سوخت به رانندگان این خودروها اختصاص داده می‌شود.
7403 / 1175 تنظیم کننده: محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.