به گزارش ایرنا، آیت الله علیرضا اعرافی در آخرین خطبه نماز جمعه شهر مقدس قم درسال جاری در مصلای قدس، هم چنین با اشاره به رویدادهای سال 95 گفت: در عرصه داخلی کشور؛ ارتقای امنیت کشور در شرایط سخت، ارتقای بخشی از برنامه ها، پیشرفت در صنایع دفاعی و محورهایی از این قبیل جای تقدیر و تشکر دارد.
وی افزود: در کنار آن در حوزه اقتصاد، به ویژه اقتصاد مقاومتی کاستی های جدی داریم، رهبری عظیم الشان در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری مطالب مهمی فرمودند و انتظار می رود که این کاستی که ما در اقتصاد مقاومتی داریم، کاستی که در عدم رشد جمعیت داریم، و نیز آسیب های اجتماعی و رکودی که در صنعت داریم برطرف شود.
آیت الله اعرافی ادامه داد: انتظار می رود که مسئولان قوای سه گانه با همت بلند و طراحی برنامه های دقیق در حوزه آسیب های اجتماعی و اقتصاد مقاومتی و جمعیت و نیز مسائل حقوقی و نظام سالم اداری و اجتماعی طراحی های جدی تری داشته باشند، این انتظاری است که در پایان سال ملت ما از مسئولان دارند و ان شاءالله این مسیر اصلاح شود و تلاش های مضاعفی به عمل آید.
مدیر حوزه های علمیه کشور اظهار کرد: به فضل خدا، گفتمان انقلاب اسلامی در سال جاری در منطقه رشد کرد و شر دشمنان اسلام و تکفیری ها کمتر شد؛ امیدوار هستیم که پیروزی ‎های زنجیره وار در سال آینده نیز ادامه داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: هم چنین دخالت‏ های آمریکا در سوریه محکوم است، زیرا برخلاف اصول حقوق بین‏ الملل می باشد.
وی دربخش دیگری از سخنان خود از مسئولان ستاد تسهیلات نوروزی در سراسر کشور به ویژه در قم که برای خدمت به زائران تلاش می کنند، تقدیر کرد و گفت: میلیون ها تن در این ایام برای زیارت به شهرهای قم و مشهد می آیند و مردم قم که میزبان زائران حرم مطهر حضرت معصومه(س) هستند و کسانی که برای زوار خدمت می کنند، کار بزرگی را انجام می دهند.
خطیب نماز جمعه قم تصریح کرد: برای کاهش تصادف ها و مشکلات همه همت کنند و همچنین در این ایام مردم به احوال مستمندان توجه داشته باشند.
وی دربخش دیگری ازسخنان خود سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و سالروز تولد امام خمینی و روز مادر و زن را تبریک گفت و افزود: نگاه مترقی اسلام در ارتباط با زن، بهترین الگوی یک زندگی سالم برای زنان و مردان است و مسیر غلط و انحرافی که تمدن غرب پیش روی زنان عالم گذاشته مسیر بن ‌بستی است که به سعادت ختم نمی‌ شود.
وی با بیان این که تاریخ اسلام برای زنان الگوهای بسیاری معرفی کرده است، گفت: نقش ‌های مختلفی که اسلام برای زن قائل شده و جایگاه معنوی و الگوهایی است که باید با کمال سرافرازی و افتخار به دنیا عرضه شود.
آیت الله اعرافی هم چنین به فرا رسیدن سال نو اشاره و اظهار کرد: امیدوار هستیم که سال آینده برای ملت، سالی سرشار از توفیق و پیروزی‌ های روزافزون باشد.
وی با بیان این که بهار طبیعت الهام بخش می باشد، خاطرنشان کرد: تحول طبیعت از یک سو نشانه قدرت الهی است و از سوی دیگر نشانه‌ ای از رستاخیز و معاد برای انسان‌ هاست.
وی در بخش دیگر سخنان خود، از پیمان ازدواج به عنوان عهد الهی نام برد که اقتضائات و تکالیفی دارد و در این رابطه گفت: وفای به عهد در خانواده از اهمیت بسیاری برخوردار است.
آیت الله اعرافی گفت: همسران نباید در سختی ‌ها و تنگناها از یکدیگر فاصله بگیرند، نباید همسران به سادگی به سمت اختلاف و جدایی حرکت کنند و یکی از مصادیق مهم وفای به عهد، در ازدواج این سنت ارزشمند الهی می باشد.
وی با بیان این که عهدداری و رعایت پیمان موجب تقویت دوستی ها می شود، خاطرنشان کرد: پذیرش مسئولیت یک عهد الهی است که باید نسبت به آن پایبند بود، التزام به پیمان‌ ها موجب ارتقای جایگاه افراد می ‌شود و از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی گفت: نشانه مومنان راستین این است که بر سر پیمان ‏‏‏ها و عهدهای الهی پایداری دارند؛ در چارچوب موازین الهی و شرعی باید به عهدهای الهی و خانوادگی و اجتماعی ملتزم باشیم؛ وفای به عقود و شروط وعهدها و پایبندی به تکالیف الهی بر همه واجب و لازم است.
مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به این که هیچ قانونی در روابط اجتماعی بالاتر از وفای به عهد نیست، اظهار کرد: اگر مسئولان و مردم به عهدها و قراردادهای خود پایبند باشند، جامعه اقتدار پیدا خواهد کرد.
7406/ 6133/ خبرنگار: عباس منجمی ** انتشاردهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.