به گزارش ایرنا، حجت ‌الاسلام والمسلمین محمدباقر وَلدان در سخنرانی پیش از خطبه های آخرین نماز جمعه شهر مقدس قم در سال جاری در مصلای قدس، اظهار کرد: حدود 19 سال نماز جمعه در مصلای قدس شهر قم با امامت شخصیت های بزرگی هم چون آیت الله مشکینی اقامه می ‌شد و مراجع بزرگوار تقلید بارها برای شرکت در نماز جمعه در این مصلا حضور می یافتند.
وی خاطرنشان کرد: تنها دلیل تعطیلی مصلای قدس اجرای طرح مقاوم سازی در برابر زلزله بود و اکنون مصلا به عنوان بزرگ ترین مکان سرپوشیده در استان قم در برابر زلزله 9 ریشتری مقاوم است.
وی با اشاره به برخی از شبهه ها در رابطه با مصلای قدس گفت: برخی شبهه غصبی بودن این مصلا را مطرح کردند که این شبهه را در رابطه با فضاهای مذهبی کشور مطرح می کنند تا مردم را از این فضاها فراری بدهند که این ادعا درست نیست.
ولدان با اشاره به کمک دستگاه ‌های دولتی به مصلا گفت: کمک‌ های نهادهای دولتی و غیردولتی برای راه اندازی دوباره مصلا لازم بود و در زمینه عمرانی و تاسیسات اقدام های خوبی صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: البته هنوز سیستم صوت و سیستم سرمایشی و گرمایشی مصلای قدس کامل نشده است.
وی در بخش دیگر سخنان خود، به بیان ویژگی های حضرت فاطمه(س) پرداخت و بیان کرد: شناخت این بانوی بزرگوار اهمیت بسیار زیادی دارد و اهل ‌بیت(ع) برای برآورده شدن حوائج خودشان دست به دامان حضرت زهرا(س) می ‌شدند.
وی تاکید کرد: حضرت زهرا(س) می ‌تواند برای همه یک الگو باشد، این بانوی بزرگوار زمانی که احساس وظیفه کرد، در مسائل اجتماعی حضور یافت و نقش شایان ذکری در این رابطه ایفا کرد.
وی اظهار کرد: حضرت فاطمه(س) پس از رحلت پیامبر بزرگوار اسلام(ص) روشنگری و به امام زمان عصر خود اقتدا کرد و در راه از اطاعت از امام خود به شهادت رسید.
ولدان با بیان ویژگی های زندگانی حضرت زهرا(س) خاطرنشان کرد: این بانوی بزرگوار در مقام فرزندی، همسری و مادری بهترین نقش را ایفا کرد و اکنون بیش از 40 میلیون سادات فاطمی در سراسر دنیا زندگی می‌ کنند.
مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قم تصریح کرد: امروز دشمن خانواده‌ های ایرانی را هدف قرار داده است.

* تشییع یکی از فعالان فرهنگی از مصلا تا حرم مطهر
در پایان آیین عبادی – سیاسی نماز جمعه قم، بر پیکر مرحوم حجت الاسلام والمسلمین مسعود صدوق از فعالان عرصه فرهنگی و پژوهشگران حوزه علمیه به امامت آیت الله سید محسن خرازی از استادان برجسته حوزه علمیه قم نماز میت اقامه شد و سپس پیکر آن مرحوم تا حرم مطهر تشییع و در بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) به خاک سپرده شد.
دراین مراسم مدیر حوزه های علمیه کشور، سید مهدی صادقی استاندار قم حضور داشتند.
7406/ 6133/ خبرنگار: عباس منجمی ** انتشاردهنده: مسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.