به گزارش ایرنا، وی روز چهارشنبه در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، افزود: تصادف در بسیاری از زمان ها به دلیل اشتباه های انسانی صورت می گیرد در حالی که انسان نباید در مرگ خود مقصر باشد، چراکه در این صورت هم این دنیا را از دست داده است و هم باید در سرای آخرت پاسخگوی عمل خود باشد.
وی با بیان این که باید از خداوند بخواهیم قلبمان را در این بهار طبیعت از هر گونه گناه و زشتی پاک کند، گفت: مردم باید در ایام نوروز به دیدن یکدیگر رفته و صله رحم انجام دهند، همچنین باید از طبیعت و محیط زیست مراقبت کنند و از انجام کارهایی که موجب آسیب رساندن به طبعیت می شود خودداری کنند.
آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: رسیدن به مقام های دنیایی به بهای فروش دین صحیح نیست و انسان نباید برای پیشرفت های مادی خود را در عرصه گناه قرار دهد.
وی بیان کرد: در روایات آمده است، زمانی می رسد که برای پیشرفت باید گناه کرد و گرنه به انسان تهمت ناتوانی می زنند؛ اگر افراد در چنین شرایطی قرار گرفتند بر اساس روایتی از رسول اکرم (ص) باید صفت ناتوانی را بر انجام گناه ترجیح دهد.
این مرجع تقلید گفت: برخی از افراد در مدت کوتاهی صاحب مقام ها و اموال بسیاری می شوند در حالی که عده ای دیگر پس از 30 سال کار کردن همان زندگی ساده و آبرومند خود را دارند، در این جا باید گفت داشتن زندگی ساده اما با برکت بهتر از زندگی اشرافی است که از راه حرام و گناه به دست آمده باشد.
وی ادامه داد: برخی از انسان ها دچار جنون زیاده خواهی می شوند و برای رسیدن به مال و ثروت دست به هر کاری از جمله رانت خواری می زنند، باید به این افراد گفت تا کجا پیش می روید؟ زندگی وسیع اما بی برکت ارزشی ندارد.
آیت الله مکارم شیرازی همچنین پیرامون مساله زمین خواری گفت: امروز دادستان کل کشور از وضعیت زمین خواری گله مند است، عده ای با مجوز به وسیله رانت خواری زمین های اطراف دریاها و مناطق مختلف کشور را تصاحب کرده و بین خود تقسیم می کنند، این گونه مال اندوزی ها ارزشی ندارد.
7405/ 1175 خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.