به گزارش ایرنا، رئیس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) در این آئین فارغ التحصیلی را نقطه عطفی در زندگی دانش آموختگان جامعه المصطفی دانست و گفت: دانش آموختگان جامع المصطفی که سال ها در این مجتمع بزرگ علمی معارف اهل بیت(ع) را آموخته اند به عنوان مبلغ در کشورهای خود در سراسر جهان مشغول تبلیغ و نشر معارف الهی می شوند.
حجت الاسلام محمدجواد زارعان، فراغت از تحصیل را برای دانش آموخته معارف دینی بی معنا دانست و افزود: عنوان فارغ التحصیلی فرصتی برای مطالعه، اندیشه، تحقیق و عمق بخشی به آموخته ها است.
وی مهمترین ابزار برای تبلیغ معارف اهل بیت(ع) را رفتار سازنده و الگوی عملی دانست و افزود: اثرگذارترین راه برای نشر و تبلیغ معارف دینی همخوانی سبک زندگی و ارتباطات اجتماعی مبلغان علوم دینی با آموزه های اهل بیت(ع) است.
رئیس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) ایجاد زیرساخت های فرهنگی، آموزشی و تحقیقاتی متناسب با ملت های هر منطقه را از جمله الزام های فارغ التحصیلان جامعه المصطفی اعلام کرد و ادامه داد: باید علاوه بر استفاده از ابزارهای سنتی تبلیغ مانند مسجد، منبر و و موعظه به روش های جدید تبلیغ در دنیای امروزی توجه شود.
زارعان، جامعه المصطفی العالمیه را شجره ای طیبه با ریشه هایی قوی توصیف کرد و ادامه داد: با وجود اقدام های بسیار گسترده و موثر جامعه المصطفی نباید به وضع موجود راضی بود و همواره در جهت توسعه اثرگذاری این مجموعه بزرگ علمی تلاش کرد.
وی افزود: شناسایی، ترغیب و توصیه افراد مستعد در کشورهای مختلف دنیا از جمله یکی دیگر از وظابف دانش آموختگان جامعه المصطفی برای تربیت مبلغان آینده است.
معاون ارتباطات و بین المللل جامعه المصطفی نیز در این آئین روز دانش آموختگی را روز آمادگی مبلغان برای خدمت به دین اسلام، قرآن و کشور خود دانست و گفت: الزام های ایجاد تحول در زندگی علمی، خدمتی، فرهنگی و پژوهشی نیازمند برنامه راهبردی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت متنسب با جوامع بشری و منطقه خدمت مبلغ است.
حجت الاسلام عبدالمجید حکیم الهی، حکمت، دوراندیشی، بلند همتی، شجاعت و اعتماد به خدا را از الزام های تبلیغ علوم و معارف الهی برشمرد و اظهار کرد: مبلغان علوم دینی باید با حکمت و عقل بر اساس تحول های اجتماعی، فکری و فرهنگی کشور محل خدمت خود، به درستی نقش آفرینی کنند.
حجت الاسلام سیدمحمود کاویان مدیر مدرسه عالی بنت الهدی نیز در این آئین با تاکید بر استمرار کار علمی و تحقیقاتی در حوزه معارف دینی توسط فارغ دانش آموختگان جامعه المصطفی گفت: با دانش آموختگان و فارغ التحصیلان با حضور در کنفرانس های علمی، نوشتن مقاله و تحقیق نشاط علمی خود را حفظ و ارتقا دهند.
در پایان این مراسم سوگندنامه دانش اموختگی طلاب و دانش پژوهان جامعه المصطفی قرائت شد.
این دانش آموختگان از چهار قاره دنیا و نیز بیش از 30 کشور جهان مراحل تحصیل خود را در جامعه المصطفی سپری کردند.
جامع المصطفی العالمیه، نهادی حوزوی است که در بیش از 60 کشور جهان نمایندگی مستقل دارد و تاکنون بیش از 35 هزار تن با گذراندن دوره های آموزشی در آن فارغ التحصیل شده اند.
3 هزار استاد هیات علمی، حق التدریس و همکار در مراکز علمی داخل و خارج از کشور جامعه المصطفی العالمیه همکاری می کنند که نیمی از آن ها غیرایرانی و فارغ التحصیل همین نهاد هستند.
جامعه المصطفی آموزش های خود را در 129 رشته آموزشی و 6 حوزه دانشی اصلی فقه و اصول، قرآن و حدیث، حکمت و مطالعات ادیان، تاریخ و سیره، علوم انسانی اسلامی و ادبیات زبان ها و فرهنگ شناسی ارائه می دهد.
دوره های اصلی جامعه المصطفی به 7 زبان دنیا برگزار می شود
در سال 94 و 95 بیش از 10 هزار طلبه خارجی در جامعه المصطفی پذیرش شده اند.
7404/ 6133/ خبرنگار: محمد زمانی راد ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.