به گزارش ایرنا، دبیر نمایشگاه ملی گردشگری، صنایع دستی و سوغات در حاشیه آیین گشایش این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این دوره از نمایشگاه با شعار «توسعه گردشگری، اقتصاد مقاومتی»، تا بیستم اسفندماه جاری از ساعت 16 تا 23 پذیرای علاقه مندان است.
سید جواد جلالی افزود: در این نمایشگاه 80 غرفه سوغات، 10 مجموعه هتل، چهار مجموعه گردشگری و پذیرایی، یک دفتر خدمات مسافرتی و 70 غرفه صنایع دستی فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: در بخش منوباز این نمایشگاه، صنعت رستوران، غذا و سوغات، سوهان استان قم و شیرینی های استان های مختلف کشور معرفی می شود.
رئیس انجمن صنفی مجتمع های گردشگری و واحدهای پذیرایی قم با بیان این که در این نمایشگاه کارگاه های آموزشی صنایع دستی برگزار می شود گفت: کارگاه کاشی کاری، زیورآلات سنتی، مرواریدهای فیروزه ای، سفالگری و شیشه گری با حضور هنرمندان شاخص و پیشکسوت صنایع دستی برگزار می شود.
وی بیان داشت: کارگاه دائمی سفال کودکان برای سرگرمی و آشنایی کودکان با صنایع دستی نیز آغاز شده است.
جلالی از معرفی جاذبه های گردشگری و تاریخی قم در بخش های مختلف این نمایشگاه خبر داد و افزود: با حضور انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان، معرفی قم قدیم و اماکن تاریخی و مناطق نمونه گردشگری قم در قاب تصویر و ارائه بسته های فرهنگی صورت می گیرد.
وی اضافه کرد: دوره های آموزشی کدهای اخلاقی در گردشگری، معرفی جاذبه های طبیعی، پرنده نگری، ژئوتوریسم، عکاسی در سفر، تالاب ها و نقش آن ها در صنعت گردشگری و توسعه کوهنوردی در این نمایشگاه اجرایی می شود.
8138/ 1175 خبرنگار فرزانه پیری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.