به گزارش ایرنا، حمید رضا شیخ الاسلام عصر سه شنبه در همایش «تجلیل از نخبگان و برگزیدگان دانش آموزی استان قم در عرصه های ملی و بین المللی و منتخبین پرسش مهر 95 رئیس جمهوری» افزود: در زمینه پرسش مهر رئیس جمهوری در سال جاری، 360 تن در سراسر کشور حائز رتبه برتر شدند که 9 تن از آنها قمی بودند.
دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری همزمان با آغاز سال تحصیلی 96 - 95 از دانش‌آموزان سوال کرد که خشونت از کجا نشات گرفته است؟ چگونه عده ای خشونت را می آموزند؟ در برابر خشونت چگونه باید ایستادگی کرد؟ چگونه می توانیم کشور و جامعه ای دارای رحمت اسلامی و نبوی داشته باشیم؟ چگونه می‌توانیم جوامع، منطقه و جهان را از خشونت برهانیم؟
مدیرکل اموزش و پرورش قم همچنین گفت: کسب معدل 20 توسط 6 تن از دانش آموزان قمی در امتحانات نهایی در سال 95، کسب رتبه های علمی در رشته های هنری، فنی و حرفه ای، کسب رتبه اول زبان های خارجی در کنکور سال 95 و ارتقای رتبه کنکور استان قم در سال جاری به رتبه چهارم از دیگر موفقیت های دانش آموزان قمی می باشد.
شیخ الاسلام ادامه داد: کسب رتبه اول تا سوم توسط دانش آموزان قمی در جشنواره خوارزمی و رتبه برتر کشوری توسط 93 تن از دانش آموزان در مسابقات قرآن کریم از دیگر افتخارات این استان محسوب می شود.
وی خاطرنشان کرد: توانمند سازی مدیران و دبیران استان قم از طریق برگزاری دوره های آموزشی و تربیتی در دستور کار آموزش و پرورش می باشد و بر این باوریم که آموزش مدیریت می خواهد و مدیران ما در آموزش و پرورش باید این آموزش ها را فرا بگیرند، برهمین اساس، همه مدیران 48 ساعت آموزش ضمن خدمت را طی کردند.
شیخ الاسلام گفت: در سه سال گذشته 120 مدرسه در قم با حمایت افراد نیکوکار مقاوم سازی شد، در پایان امسال نیز زائرسرای دبیران و دانش آموزان آموزش و پرورش قم در مشهد مقدس افتتاح خواهد شد.
وی با تقدیر از رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه ششم توسعه عنایت ویژه ای به آموزش و پرورش شده و در این زمینه رئیس مجلس نقش مهم و تعیین کننده ای را ایفا کرد.
وی ادامه داد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، در دهه عدالت و پیشرفت، باید گفتمان غالب کشور در گرو علم باشد و امروز مجموعه آموزش و پرورش قم با روحیه خستگی ناپذیر و اعتماد بالا، گام های قابل توجهی در این زمینه برداشته است.
در این همایش که در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، از دانش آموزان نخبه و برگزیدگان همایش های ملی و بین المللی با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و استاندار قم تجلیل شد.
7401 / 1175 خبرنگار: بهمن اطمینان ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.