به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سعید روحانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به وجود بیش از 350 کانون فرهنگی فعال در سطح استان که 29 مورد آنها به صورت اختصاصی در حوزه های مختلف از جمله ورزشی و مشاوره فعالیت می کنند، اظهار داشت: دبیرخانه کانون ها امسال برای نخستین بار تفاهم نامه جامعی را با کانون های فرهنگی تنظیم و منعقد کرد، به نحوی که کانون ها از ابتدا تا پایان سال برنامه های مختلف آموزشی و فرهنگی را اجرا کردند.
وی با تبیین تفاوت این تفاهم نامه با تفاهم نامه سال های گذشته، خاطرنشان کرد: در حالی که همه ساله در 2 مقطع زمانی اوقات فراغت فصل تابستان و در طول سال تحصیلی با کانون ها قراردادی را امضا می کردیم، در سال جاری هر 2 این تفاهم نامه در قالب یک تفاهم نامه جامع مشترک تجمیع شد.
عضو شورای اسلامی شهر قم در ادامه با بیان این که امسال در حوزه آموزش 10 عنوان برنامه را در مساجد قم برگزار کردیم، اضافه کرد: برپایی 320 حلقه آسمانی و کلاس های روان خوانی، روخوانی، قرائت و حفظ قرآن از جمله آن بوده است.
روحانی با اشاره به 191 جلسه تفسیرهای موضوعی، ترتیبی و جزء چهارم قرآن، افزود: برگزاری 129 حلقه تحصیلی و درسی نیز در راستای برنامه های آموزشی دبیرخانه کانون های مساجد در سال جاری به شمار می آید.
وی افزود: برگزاری بیش از 170 مورد سلسله جلسه های آموزشی در خصوص طب سنتی در کانون ها از اقدام های جدید کانون ها بوده که امسال با حضور 80 روحانی انجام شد.
وی همچنین با اشاره به 205 اتاق فکر در کانون های مساجد قم، توجه به موضوع بیان دیدگاه ها و نظرهای جوانان را ضروری دانست و افزود: امسال 225 جلسه پرسمان آزاد با محوریت نسل جوان در مساجد استان ترتیب داده شد و کارشناسان به سوال های مطرح شده پاسخ دادند.
روحانی همچنین برگزاری 187 کلاس مهارتی در زمینه نویسندگی و سخنوری و 58 کلاس فنی مانند رباتیک، الکترونیک و برق و سازه های سبک را نیز از جمله اقدام های صورت گرفته در 2 حوزه آموزشی و فنی در کانون های مساجد قم عنوان کرد و افزود: برگزاری 227 کلاس هنری، عکاسی، نقاشی، خوشنویسی، گلدوزی و معرق کاری نیز از دیگر فعالیت ها محسوب می شود.
وی با اشاره به فعالیت های حوزه فرهنگی و هنری کانون های مساجد، برگزاری 35 جلسه انس با قرآن در ایام ماه مبارک رمضان، 289 مورد جز خوانی قرآن و تشکیل 158هیات قرآنی را در این راستا ذکر کرد و افزود: هیات های قرآنی در مساجد به هیچ وجه با یکدیگر هم پوشانی نداشته و به صورت مجزا از هم فعالیت می کنند، به نحوی که 194 مورد از آنها فارغ از ایام مختلف به صورت هفتگی نیز جلسه های قرآنی را برگزار می کنند.
روحانی همچنین تعداد مساجد نماز یاور استان را 242 مسجد ذکر کرد و گفت: برگزاری 130 یادواره شهید و 256 دیدار با خانواده شهیدان نیز در طول سال جاری انجام شده است.
وی با اشاره به وجود 47 نشریه و همچنین 123 گروه سرود و تواشیح و فعالیت در حوزه فضای مجازی در کانون های قم، افزود: برپایی 263 سفره افطاری در ماه رمضان، 63 اردوی زیارتی مشهد و راهیان نور، 158 اردوی یک روزه به استان های همجوار و نزدیک به قم از جمله اصفهان و همدان و همچنین 50 اردوی 2 روزه و 162 اردوی درون استانی به روستاهای اطراف قم و 232 اردوی درون شهری به مسجد مقدس جمکران و امامزادگان و بقاع متبرکه قم نیز از دیگر فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در سال 95 است.
وی افزود: برگزاری 80 برنامه مشارکتی در حوزه ارتباطات و برپایی 93 نمایشگاه فرهنگی و 194 افتتاحیه و 209 اختتامیه در برنامه های مختلف فرهنگی نیز بخشی دیگر از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد قم به شمار می آید.
وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن هجدهم اسفندماه سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد افزود: این کانون ها بر اساس ایده و طرح وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اسفند ماه 1371 با هدف مقابله با تهاجم فرهنگی به عنوان مصوبه شماره 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب این شورا رسید و همه ساله در این روز ویژه برنامه ای برای تجلیل از کانون های برتر برگزار می شود.
روحانی افزود: امسال این آیین از ساعت 15 تا 17 روز پنجشنبه هفته جاری در سالن همایش های شهرداری قم برگزار می شود.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.