به گزارش ایرنا، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم در این جلسه با اشاره به تصویب این لایحه در شورا و ارسال آن به فرمانداری و هیات تطبیق جهت تایید و تصویب نهایی اظهار داشت: این لایحه با توجه به بخش نامه و دستورالعمل ابلاغی از سوی معاون اول رئیس جمهوری در خصوص ضرورت طرح این مصوبه در کارگروه تنظیم بازار استان، به شورا بازگشت داده شده است.
عباس ذاکریان افزود: بر اساس بند 27 ماده 71 قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا موضوع تصویب نرخ کرایه وسایل نقلیه درون شهری جزو اختیارهای انحصاری شوراهاست، از این رو شوراها باید در این زمینه تصمیم گیری کنند.
اعضای شورای اسلامی شهر قم به اتفاق آرا خواستار اجرایی شدن مصوبه شورا در مورد افزایش نرخ کرایه تاکسی از هشت هزار ریال به 10 هزار ریال از ابتدای سال 96 شدند.
در صورت انجام فرایند قانونی و تصویب نهایی توسط فرمانداری و هیات تطبیق و یا هیات حل اختلاف استان این مصوبه اجرایی خواهد شد.
همچنین اخذ مجوز اعمال مساعدت به سپاه علی بن ابیطالب(ع) از جمله مصوبه های این جلسه بود که بر طبق آن مقرر شد شهرداری مبلغی بالغ بر یک میلیارد و 100 میلیون ریال را جهت تامین مخارج اردوی راهیان نور در ایام نوروز پرداخت کند و علاوه بر آن سازمان فرهنگی هنری شهرداری نیز بسته های فرهنگی را تهیه و در اختیار سپاه علی بن ابیطالب(ع) قرار دهد.
همچنین اخذ مجوز کمک سه میلیارد ریالی به سازمان های مردم نهاد و مراکز فرهنگی زیر نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز از دیگر مصوبه های این جلسه بود.
اصلاحیه بودجه سال 95 چند مورد از سازمان های وابسته به شهرداری نیز از مهمترین مصوبه های این جلسه بود که حجت الاسلام سید محمد آتش زر رئیس کمیسون برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قم گفت: این لایحه پس از بررسی در کمیسیون خدمات شهری و برنامه ریزی در نهایت در کمیسیون تلفیق تصویب شده و برای تصویب نهایی به صحن علنی آمده است.
وی با اشاره به اصلاحیه سازمان میادین میوه و تره بار افزود: کل بودجه این سازمان 156 میلیارد ریال بوده، که به دلیل تحقق پیدا نکردن برخی از ردیف های درآمدی خواستار کاهش 10 میلیارد ریالی آن به 146 میلیارد ریال شده است.
همچنین سازمان کشتارگاه دومین سازمانی بود که اصلاحیه بودجه سال جاری آن بررسی شد، که آتش زر با بیان این که کل بودجه این سازمان 45 میلیارد ریال است، افزود: این سازمان درخواست کاهش یا افزایش بودجه خود را نداشته ولی چون در برخی از ردیف ها نیاز به بیش از 10 درصد جا به جایی و تغییر دارد، خواستار صدور مجوز از سوی شورا شده است.
اصلاح بودجه سازمان آرامستان ها از 130میلیارد ریال به 70 ریال نیز مورد بررسی قرار گرفت و رئیس کمیسیون برنامه ریزی در خصوص علت این کاهش 60 میلیارد ریالی گفت: این سازمان برای آرامستان درالسلام عملیات عمرانی را پیش بینی کرده بود، ولی چون اقدامی صورت نگرفت، تقاضای کاهش بودجه خود را ارایه نمود.
سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی آخرین سازمانی بود که اصلاحیه بودجه آن مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و اعضای شورا با کاهش بودجه این سازمان از 34 میلیارد ریال به 25 میلیارد ریال موافقت کردند.
معاون امور زیر بنایی شهرداری قم نیز در پایان جلسه ضمن ارایه گزارشی از روند طرح های عمرانی در قم از بهره برداری از طرح تقاطع سه سطحه مقداد ظرف 2 یا سه روز آینده خبر داد.
علیرضا قاری قرآن با بیان این که طرح مذکور یکی از طرح هایی بود که عملیات عمرانی آن حدود یک سال به طول انجامید، افزود: برای این طرح حدود هشت هزار متر مربع معادل هشت هکتار تملک و آزاد سازی شده، که عمدتا خارج از محدوده شهرداری است.
وی افزود: عملیات عمرانی این طرح از اواخر سال 94 آغاز شد و با گشایش آن نیز حدود 6 هکتار به فضای سبز شهری قم اضافه می شود.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.