به گزارش ایرنا، آیت الله علیرضا اعرافی روز سه شنبه در دیدار رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و هیات همراه، افزود: مبارزه با قاچاق کالا و ارز در نگاه رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید، یک اصل مهم برای پیشرفت اقتصادی است و حوزه در این مساله کلان اجتماعی وظیفه حمایتی سنگینی برعهده دارد.
وی بیان کرد: موضوع مبارزه با قاچاق نیاز به تولید و تبیین فقهی مناسب دارد که حوزه علمیه می تواند در پرتو فقه اسلامی و با رویکرد شیعی، مسائل شرعی مساله را برای مردم بیان کند.
اعرافی گفت: در حوزه علمیه انجمن ها و مراکز تخصصی همچون مرکز اقتصاد مقاومتی وجود دارد که می توان از ظرفیت آن ها برای پرداختن به مساله مبارزه با قاچاق با رویکرد دینی و اسلامی، استفاده کرد.
وی بیان کرد: با تبیین ابعاد مختلف مساله قاچاق می توان آن را در قالب موضوع های جدید برای درس های خارج فقه مراجع تقلید مورد توجه قرار داد.
وی ادامه داد: از منظر بحث های کلان فرهنگی مساله، می توان از ظرفیت وجود بیش از 500 حوزه علمیه در سراسر کشور و مبلغان علوم دینی استفاده کرد تا فرهنگ استفاده نکردن از کالای قاچاق در میان افراد جامعه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه موقت قم با اشاره به اهمیت پایش وضعیت اقتصادی و رفع مشکل های موجود، گفت: باید فرهنگ کار و کارآفرینی در جامعه تقویت و بسترهای اقتصادی برای انجام فعالیت های سالم برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی فراهم شود.
اعرافی ادامه داد: حوزه در مساله اقتصاد و موضوع های وابسته به آن، هم مطالبه گر است و هم وظیفه خود می داند با تولید محتوای دینی به پیشرفت های اقتصادی کشور و رسیدن به اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب کمک کند.
حبیب الله حقیقی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و هیات همراه، امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از علما و مراجع تقلید دیدار و گفت و گو می کنند.
7405/ 1175 خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.