به گزارش ایرنا، عطاء الله قاسمی روز دوشنبه درکارگاه آموزشی آشنایی با حقوق شهروندی، در فرمانداری قم اظهار داشت: اگر همه مردم از جمله زن و مرد حقوق یکدیگر را بشناسند و از آن تجاوز نکنند به تبع آن از آسیب های اجتماعی پیشگیری می شود.
وی افزود: رعایت حقوق شهروندی یکی از مولفه هایی است که بر کرامت انسانی و خدمت رسانی به اقشار مختلف مردم، برابری انسان ها دربرابر قانون و استیفای حقوق کسانی که دچار ظلم می شوند تاکید می کند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم با اشاره به اهتمام نظام جمهوری اسلامی بر رعایت حقوق شهروندی گفت: در تعالیم انبیای الهی وسفارش امامان معصوم(س) به حرمت نهادن انسان اهتمام ویژه ای شده ، همچنین درنظام جمهوری اسلامی با اشاره به احترام حقوق شهروندان به وظایف دولت نیز تاکید کرده است.
وی ادامه داد: یکی از ساختارهای شکل گیری دولت ها رسیدگی به وضعیت مردم، تسهیل در خدمت رسانی، احترام و تکریم مردم، برخورد با مفاسد و تخلفات است که در استان قم اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفته است.
قاسمی خاطرنشان کرد: رئیس جمهوری بخاطر اهتمام ویژه به حقوق شهروندی منشوری را تدوین کرده و به دستگاه های اجرایی ارسال کردند تا نهادهای اجرایی نسبت به مراجعه کننده ضمن احترام و تکریم، تسهیل در خدمات رسانی را ارائه کنند.
رئیس جمهوری، دی ماه سال جاری منشور حقوق شهروندی با 23 سرفصل و 120 ماده به همراه ساز و کار اجرا و نظارت بر حسن اجرای حقوق شهروندی و همچنین ارجاعات قانونی مواد آن را امضا و رونمایی کرد.
وی افزود: حقوق شهروندی علاوه براینکه بر تنظیم روابط اجتماعی و فردی تاثیر دارد، بر مشروعیت نظام های سیاسی و قدرت های نظامی اثر می گذارد از این رو زمانی که مردم به دستگاه های اجرایی اعتماد کنند در راستای آن نسبت به نظام نیز اهتمام ویژه ای خواهند داشت.
وی با اشاره به تقدیر از بازرسان دستگاه های اجرایی گفت: یکی از وظایف دفتر اجتماعی استانداری نیز تشکیل ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی می باشد که هر سال بازرسانی از طریق این ستاد به دستگاه های اجرایی اعزام می شوند و دستگاه ها را در زمینه رعایت حقوق شهروندی، تکریم ارباب رجوع و اقدام هایی که نهادهای اجرایی در مورد تسهیل و تصریح در فرایند خدمت رسانی به مردم و جلب رضایت آنان دارند مورد ارزیابی قرار می دهند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم بیان داشت: در استان قم 30 بازرس فعال است که از 10 بازرس در این کارگاه تقدیر می شود.
وی هدف از برگزاری این کارگاه را آشنایی مدیران با حقوق شهروندی و وظایف اجرایی دانست و گفت: دوره آموزشی آشنایی با حقوق شهروندی ویژه مدیران کل استان و دبیران ستاد صیانت با حضور حجت الاسلام والمسلمین سعید رهایی از استادان حوزه و دانشگاه برگزار شد که این دوره هشت ساعته در مرحله اول برای مدیران دولت ها و در مرحله دوم برای کارکنان دولت اجرایی می شود.
قاسمی ابراز داشت: این دوره های آموزشی گام مناسبی برای بیان شاخصه های حقوق شهروندی است تا دستگاه های اجرایی در پاسخ گویی و تکریم ارباب رجوع خدمات مناسبی ارائه کنند.
8138/ 6133/ خبرنگار- فرزانه پیری ** انتشار - جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.