احمد ذاکری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به این که این مبلغ تسهیلات به 130 واحد صنعتی اختصاص یافته است، افزود: 121 واحد صنعتی مبلغ یک هزار و 833 میلیارد ریال برای تامین سرمایه در گردش خود و 9 واحد نیز 122 میلیارد ریال تسهیلات برای تامین سرمایه ثابت خود دریافت کردند.
وی بیان کرد: همکاری بانک های دولتی در اجرای طرح ارائه تسهیلات رونق تولید مناسب است و از بانک های خصوصی نیز انتظار می رود مشارکت فعال تری در این موضوع داشته باشند، چراکه پرداخت تسهیلات رونق تولید چرخ کارخانه های صنعتی را به حرکت درآورده و با ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان قمی، موجب رونق اقتصادی بیشتر استان می شود.
وی ادامه داد: در میان بانک های دولتی، بانک های تخصصی همچون صنعت و معدن با پرداخت 36 مورد تسهیلات به مبلغ 695 میلیارد ریال، بیشترین همراهی را با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم داشته اند که امید است این همکاری در مسیر توسعه اقتصادی استان، بیش از پیش توسعه یابد.
بیش از 95 درصد واحدهای صنعتی قم را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می دهد.
طرح ارائه تسهیلات رونق تولید از تیرماه سال جاری دراستان قم به اجرا درآمده است.
در این استان یک هزار و 998 واحد صنعتی وجود دارد که از این تعداد 498 واحد با رکود مواجه هستند، یک هزار و 221 واحد به صورت فعال و نیمه فعال و سایر واحدها با تمام ظرفیت خط های تولید به فعالیت خود ادامه می دهند.
استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه(ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
7405/ 1175 خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.