احمد ذاکری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا ضمن اشاره به ضرورت کنترل و نظارت بر وضعیت ارائه کالا و خدمات در آستانه سال نو، افزود: در ایام پایانی سال تقاضای عمومی مردم برای تامین کالاها و خدمات مورد نیاز خود افزایش می یابد و تولید کنندگان فرصت مطلوبی برای فروش محصول خود به دست می آورند که خود این موضوع ممکن است بستر بروز تخلفاتی را ایجاد کند.
وی بیان کرد: به منظور رعایت حقوق شهروندان، جلوگیری از تخلف های احتمالی و رسیدگی دقیق و کارشناسانه به شکایت های مردمی، دستورالعمل اجرایی طرح نظارتی پایش بازار کالا و خدمات ویژه نوروز سال 1396 جهت اقدام سریع و قاطعانه از تاریخ یکم اسفندماه جاری تا پایان فروردین ماه سال آینده به واحدهای مدیریت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ارسال شده است.
وی ادامه داد: طرح نظارت بر بازار شب عید از مرحله تامین محصولات و خدمات آغاز می شود و تا مرحله توزیع و قیمت گذاری ادامه داد؛ در این طرح سامانه ستاد خبری 124 استان قم در تمام اوقات شبانه روز آماده دریافت گزارش های مردمی است و بازرسان کشیک در کوتاه ترین زمان به آن ها رسیدگی می کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: پرونده تخلف های واحدهای توزیع کالا از جمله واحدهای توزیع کننده مواد غذایی، شیرینی و شکلات، کیف و کفش و همچنین ارائه دهنده خدمات مانند هتل ها، رستوران ها، شرکت های مسافربری و واحدهای بین راهی در آستانه سال نو، با همکاری سایر دستگاه های اجرایی استان همچون مرکز بهداشت، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، ستاد مبارزه با قاچاق و نیروی انتظامی برای طی کردن مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی قم ارسال می شود.
وی با اشاره به همکاری مناسب دستگاه های مختلف استان قم برای اجرای طرح نظارتی پایش بازار کالا و خدمات در آستانه نوروز 96، بیان کرد: هدف از اجرای این طرح، ارائه کالا و خدمات مورد نیاز شهروندان در شرایطی مطلوب و با قیمتی مناسب است تا بازار شب عید در استان قم با حضور پر شور مردم، بیش از گذشته رونق داشته باشد.
وی ادامه داد: هماهنگی های لازم برای برگزاری نمایشگاه های فروش فوق العاده و حراج واحدهای صنفی در سطح شهر انجام شده است و در همین رابطه نمایشگاه عرض مستقیم کالا به مناسبت فرا رسیدن سال نو از چهارم تا دهم اسفندماه جاری در محل نمایشگاه های دائمی استان قم برگزار می شود.
در جریان اجرای طرح نظارتی پایش بازار کالا و خدمات استان قم در ایام نوروز 95، حدود 700 تخلف ثبت و پرونده آن ها به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شد؛ برای واحدهای متخلف حکم به پرداخت جزای نقدی و یا تعطیلی واحد صادر گردید.
7405/ 1175 خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.