به گزارش ایرنا، حضور مردم، شخصیت ها، آیات مراجع تقلید، طلاب و استادان حوزه علمیه قم، زائران و مجاوران کریمه اهل بیت (ع) در این مراسم به حدی گسترده بود که تعدادی زیادی از مردم
در شبستان های مسجد اعظم و حرم مطهر حضرت معصومه (س) این آیین را دنبال می کردند.

**فضای بیرون مسجد اعظم قم،صحن مقابل مسجد اعظم و سایر فضاهای حرم مطهر سرشار از جمعیتی بود که برای شرکت در مراسم آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری آمده بودند.

** احمد شمس مجری برنامه اعلام کرد که همه مراجع عظام تقلید در این مراسم باشکوه حضور پیدا کردند.

** در این آیین سه وزیر دولت، حجت الاسلام والمسلمین محمود علوی وزیر اطلاعات، قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و محمود واعظی وزیر اطلاعات حضور داشتند.

**مرتضی بانک ‌ معاون کل نهاد ریاست جمهوری محمد هاشمی رفسنجانی و برخی شخصیت ها از مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این مراسم حاضر بودند.

**محسن و مهدی هاشمی فرزندان آیت الله هاشمی رفسنجانی در مقابل درب مسجد اعظم از حضور شخصیت ها و مردم دراین مراسم تقدیر می کردند.

**بعد از پایان این آیین باشکوه ، بسیاری از مردم و شخصیت ها با حضور نزد فرزندان آیت الله هاشمی رفسنجانی به آنها تسلیت گفتند.

**بعد از پایان مراسم به دلیل حضور جمعیت، مردم به سختی از مسجد اعظم خارج شدند و اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) نیز شاهد ترافیک سنگینی بود.

**بر اساس اعلام مجری برنامه، همسر آیت الله هاشمی رفسنجانی به همراه دیگر اعضای خانواده نیز در محل استقرار بانوان در شبستان شماره 3 حرم مطهر حضرت معصومه (س) حضور داشت.

**دراین مراسم مردم قم به خوبی رسم میهمان نوازی را در مورد خانواده هاشمی به جای آورند.

**پلاکادرهایی از نهادهای مختلف حوزوی و اداری که حاوی پیام های تسلیت نسبت به خانواده هاشمی رفسنجانی بودند در مسجد اعظم قم نصب شده بود.

**آیت الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و تعداد زیادی از اعضای مجلس خبرگان رهبری، اعضای شاخص جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و طلاب و اساتید حوزه حضور داشتند.

** عباس حیدرزاده از مداحان اهل بیت(ع) اشعاری را در مدح آیت الله هاشمی رفسنجانی را قرائت کرد.
**در این مراسم آیت الله محسن اراکی عضو جامعه مدرسین و دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی سخنرانی کرد و گفت: آیت الله هاشمی قبل وبعد از انقلاب هر چه داشت را در خدمت انقلاب قرار داد.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشاردهنده: جعفرمسلمی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.