به گزارش روز دوشنبه ایرنا از مرکز خبر حوزه، در پیام تسلیت آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی آمده است: خبر بسیار ناگوار و غیر مترقبه ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی موجب تاثر و تاسف شدید گردید.
پیام ادامه یافته است: ایشان از شخصیت های کم نظیری بود که عمر شریف خویش را صرف مبارزه با طاغوت و استکبار و احیاء اسلام ناب محمدی و تشکیل حکومت اسلامی نمود. سیاست و جهاد را از اسلام و آموزه های قرآن و مکتب اهل بیت علیهم السلام به خوبی آموخت و در سر تا سر زندگی خود ‍پیاده کرد.
در این پیام اضافه شده است: حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در در صحنه های مختلف به خصوص در دفاع مقدس موجب دلگرمی امام راحل بود. ایشان بعد از ارتحال امام، نقش اول و اساسی در انتخاب رهبری معظم انقلاب را در خبرگان داشت و با افکار و اندیشه های بلند خود به دنبال استمرار، تحکیم و صدور انقلاب بود.
پیام حاکی است: اعتقاد راسخ به ولایت فقیه و حمایت های واقعی و اساسی ایشان از رهبری از ویژگی های آن مرد بزرگ بود. اعتنا به مبانی محکم امام خمینی در انقلاب در 2 جهت اسلامیت و جمهوریت، توجه عمیق به مردم و ارزش ملت از دیگر خصوصیات این شخصیت انقلابی بود.
آیت الله فاضل لنکرانی، ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی را به همه ملت ایران، رهبری معظم، همه دلسوزان و دلدادگان انقلاب و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض کرده و از خداوند رحمت واسعه و علو درجات برای ایشان مسالت کرده است.
آیت الله هاشمی رفسنجانی شامگاه یکشنبه در سن 82 سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلی پیوست.
رئیس جمهوری اسلامی ایران، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس مجلس خبرگان رهبری و غیره از جمله سوابق آیت الله هاشمی رفسنجانی، یار دیرین امام و رهبری در انقلاب اسلامی است.
پیکر ایشان صبح روز سه شنبه 21 دی ماه جاری طی مراسمی از مقابل دانشگاه تهران تشییع و در حرم مطهر حضرت معصومه(س) در شهر مقدس قم دفن خواهد شد.
1175 / تنظیم کننده و انتشاردهنده: رضا علیمحمدی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.