حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا قاسمی نیا روز پنجشنبه درگفت وگو با ایرنا، ادامه داد: انجام کار براساس اطلاعات اسمی بی سوادان در پایگاه اطلاعاتی سازمان نهضت سوادآموزی خواهد بود.
وی گفت: برای ایجاد انگیزه در بی سوادان و حصول اطمینان از دریافت پاداش مذکور، پس از ثبت نام قطعی درسامانه سوادآموزی، بن پاداش به سوادآموز تحویل می شود.
قاسمی نیا خاطرنشان کرد: مبلغ تضمین شده بعد از احراز قبولی سوادآموز در آزمون پایانی دوره سوادآموزی (برابر با سوم ابتدایی) با ارائه بن از سوی اداره آموزش و پرورش به حساب بانکی سوادآموز واریز می شود.
وی افزود: از اعضای باسواد خانواده و شوراهای اسلامی، دهیاریها و بخشداران می خواهیم تا بی سوادان روستایی گروه سنی 10 تا 49 سال را برای ثبت نام و شرکت در این طرح و باسواد شدن تشویق، دعوت و راهنمایی کنند.
وی گفت: با توجه به هماهنگی های انجام شده، تمام بخشداری ها و ادارات آموزش و پرورش نواحی و مناطق در سطح استان آماده ثبت نام از روستائیان برای شرکت در این طرح می باشند.
وی هدف از اجرای این طرح را جذب و آموزش سواد پایه به بی سوادان شناسایی شده باقی مانده روستایی، تقویت انگیزه بی سوادان برای سوادآموزی و تقویت و توسعه روش خودآموز ذکر کرد.
قاسمی نیا خاطرنشان کرد: این طرح در راستای آموزش برای همگان و برای شتاب بخشی به باسوادی کامل استان و توانمندسازی افراد محروم از نعمت سواد طرح سوادآموزی اجرا می شود.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: با توجه به شرایط سوادآموزی از جمله کاهش قدر مطلق بی سوادی، پراکندگی بی سوادان، سختی و پیچیدگی کار، ایجاد تنوع در روش های جذب و آموزش بیش از گذشته ضرورت اجرای طرح های مختلف سوادآموزی احساس می شود.
قاسمی نیا گفت: از آنجا که روش سوادآموزی به شیوه خودآموزی برای تسهیل و سرعت دادن به رشد و پیشرفت باسوادی استان به خصوص در روستاها نیاز می باشد در این راستا طرح سوادآموزی بنی ویژه روستاها از ابتدای دی ماه سال جاری آغاز شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به مقوله سوادآموزی گفت: معظم له فرمودند: 'ما در روستاها افرادی داریم که صاحب استعدادهای درخشان اند اما تا باسواد نباشند چگونه استعدادهایشان آشکار خواهد شد استعداد اینها زیر خروارها خاک بی سوادی پوشانده شده است وقتی اینها را باسواد می کنید تازه نشان می دهد استعدادشان قابل تقویت و رشد است.'
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همچنین اظهار داشتند' اگر روستائیان میل به معلومات و سواد پیدا کنند و توصیه های کشاورزی و بهداشتی را بتوانند بخوانند، در کارهایی که به عهده خود آنهاست مستقیما اثر می گذارد.»
طبق آخرین آمار سال 1390، 44 هزار و 66نفر از مردم قم در گروه سنی 10 تا 49 سال بی سواد هستند و بالای 94 درصد از مردم استان از نعمت سواد برخوردار می باشند.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان **انتشاردهنده: جعفرمسلمی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.