معاون استاندار قزوین گفت: بازنگری مطالعات قبلی درباره خط ریلی سریع‌السیر هشتگرد-قزوین با توجه به افزایش تولید سفر از طریق بهره‌برداری خط ریلی قزوین-رشت و اتمام خط ریلی قزوین-زنجان در سال آینده، انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین در جلسه بررسی پروژه قطار سریع‌السیر هشتگرد-قزوین که بعد از ظهر امروز در سالن جلسات دفترهماهنگی امور عمرانی استاندار برگزار شد، گفت: این خط، یک پروژه ملی خواهد بود و باید پیش‌بینی لازم برای گسترش این خط تا مرز شمال‌غربی کشور در پنج تا ده سال آینده انجام شود.

نیما سلحشور مشاور این پروژه هم در این جلسه خاطرنشان کرد: مطالعه روی این پروژه از سال ۹۱ شروع ولی در دوره‌ای متوقف شد. براساس مطالعاتی که آن زمان انجام شد، این خط ریلی شامل ۷ ایستگاه است که به ترتیب در شهرهای هشتگرد، نظرآباد، آبیک، جزمه، کاسپین(روبروی اداره برق)، محمدیه، قزوین قرار خواهد گرفت.

سلحشور در پایان گفت: براساس پژوهش‌های گذشته ظرفیت خط ۱۳۴۵۱ نفر در ساعت انتقال مسافر  است. برای این قطار سریع‌السیر ۱۰ واگن پیش‌بینی شده که هر واگن حداکثر ۲۵۰ نفر را منتقل خواهد کرد و حدود ۴۲۰ میلیون یورو هزینه خواهد داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.