جواد حق لطفی عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر وضعیت گردنه های استان شامل گردنه آوج در مسیر قزوین-آوج- رزن، گردنه طالقان در مسیر آبیک-زیاران-طالقان، گردنه کوهین واقع در جاده و آزادراه قزوین-رشت و گردنه های قسطین لار و بهرام آباد در مسیر قزوین-الموت عادی گزارش شده است.
وی اضافه کرد: با توجه به شروع فصل سرما، تیم های راهداری در گردنه های موجود در مسیرهای ارتباطی استان حضور داشته و برای انجام عملیات شامل نمک و ماسه پاشی محورها و بازگشایی راه ها به طور کامل آمادگی دارند.
وی همچنین از مسدودسازی گردنه های سپارده و پیچ بن در مسیر روستایی الموت-گیلان و مازندران خبر داد و گفت: از روز گذشته و همزمان با شروع فصل سرما و براساس روال سال های پیش به منظور حفظ ایمنی مسافران، این مسیر توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مسدود شد.

** تردد روان و عادی خودروها در آزادراه های استان قزوین
رئیس پلیس راه استان قزوین نیز عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در حال حاضر تردد در ازادراه ها و جاده های اصلی استان به شکل عادی در جریان است.
سرهنگ نصرالله بیگلری اضافه کرد: با وجود بارش مقدار کمی باران و برف در سطح جاده های اصلی و آزادراه های استان در صبح امروز، سطح این مسیرها هم اکنون خشک گزارش شده و خودروها هیچ مشکلی بابت عبورو مرور در آنها را ندارند.
وی افزود: خوشبختانه از روزگذشته تا این لحظه تصادف فوتی و جرحی در آزادراه ها و جاده های استان بوقوع نپیوسته است.
اداره کل هواشناسی قزوین روز گذشته از تداوم استقرار سامانه ناپایدار جوی در آسمان استان تا امروز جمعه و احتمال بارش برف در ارتفاعات و نقاط کوهستانی و همچنین کاهش محسوس دمای هوا خبر داده بود.
استان قزوین دارای 6 هزار و 600 کیلومتر راه است که 220 کیلومتر آن آزادراه، 270 کیلومتر بزرگراه و 700 کیلومتر آن نیز جاده اصلی بوده و بقیه راه های فرعی و روستایی است.
3013
انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.