به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز سه شنبه در نشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان قزوین که با حضور علی ربیعی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در استانداری قزوین برگزار شد،افزود: رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس به خوبی اشاره کردند که مسکن مهر در آینده به کانون معضلات اجتماعی تبدیل خواهند شد.
وی اظهار کرد: تفاوت مسکن مهر با حاشیه نشینی در این است که در حاشیه ها کنترل آسیب ها تا حدودی وجود دارد اما در این شهرک ها که هیچ گونه سنخیتی به لحاظ فرهنگی و اجتماعی ندارند حتما با معضل های جدی اجتماعی مواجه خواهیم شد.
وی با بیان اینکه امروز در مسکن مهر حتی سر پرداخت شارژ ساختمان ها نیز مشکلات زیادی وجود دارد، افزود: مشکل زیرساخت های مسکن مهر هنوز در کشور حل نشده است و در ایجاد امکانات رفاهی و زیربنایی مشکل داریم و باید در این خصوص به شکل جدی تری وارد کار شویم.
استاندار قزوین گفت: باید توجه داشته باشیم که نوع رفتار ما و مدیریت اعمال شده بر شهرسازی های ما خود می تواند منجر به آسیب های اجتماعی شود و یا بالعکس از ایجاد آنها جلوگیری کند.
وی با اشاره به گسترش آسیب های اجتماعی و لزوم کنترل و مهار آنها،گفت: در مرفه ترین قسمت تهران امار طلاق بیشتر می باشد و باید بررسی کرد که آیا ارزش ها تغییر کرده یا تعریف درستی از زندگی زناشوبی برای جوانان تعریف نشده است.
زاهدی با تاکید لزوم توجه بیشتر به اقشار ضعیف و توانمندسازی آنها در راستای کنترل آسیب های اجتماعی، ادامه داد: امروز دستگاه های خدمات رسانی چون بهزیستی و کمیته امداد با مشکلات زیادی مواجه هستند و باید با کمک مجلس در راستان اشتغال و تولید مددجویان آنها اقدام های جدی تری کرد.
زاهدی در بخش دیگری از صحبت های خود به لزوم مناسب سازی رشته های دانشگاهی با بازار کار پرداخت و گفت: تحصیلات دانشگاهی ما هیچ تناسبی با بازار کار ندارد و این مهم امروزه به مشکل بزرگی برای کشور تبدیل شده است.
وی همچنین نرخ بالای سود بانکی را مانعی بر سرراه رونق تولید در کشور دانست و گفت: در چرخه تولید و اشتغال، بهره بالای بانک ها کار تولیدی را بدون توجیه کرده است و همچنین اگر مشکل یارانه ها را در کشور حل نکنیم در آینده به مشکل می خوریم.
استاندار قزوین افزود: قزوین در نرخ اشتغال نسبت به میانگین کشور وضعیت خوبی دارد اما باید با توجه بیشتر به ظرفیت های اقتصادی این استان، فرصت های شغلی بیشتری برای جوانان ایجاد کنیم.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.