مهدی چگینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هیات شمشیربازی قزوین به عنوان آخرین هیات ورزشی استان در سال 95 راه اندازی شد و هم اکنون تا برگزاری مجمع به صورت سرپرستی اداره می شود.
وی با بیان اینکه 2 فضای ورزشی برای این رشته در استان در نظر گرفته شده است،گفت: طبقه فوقانی سالن ورزشی حجاب قزوین در مجموعه ورزشی غدیر به عنوان سالنی برای کلاس های عملی و دفتر هیات پیشنهاد شده است که توسط سرپرست اداره کل ورزش و جوانان مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.
این مسئول ورزشی اضافه کرد: همچنین مکان دیگری در ورزشگاه 15 هزار نفری قزوین با 700 متر مربع مساحت به عنوان آکادمی شمشیربازی استان در نظر گرفته شده است که می توان در صورت تخصیص اعتبار به منظور آماده سازی از آن به عنوان سالن تمرین،محل کنفرانس و دفتر هیات استفاده کرد.
وی اضافه کرد: فدراسیون شمشیربازی و اداره کل ورزش و جوانان استان واگذاری 2 سالن شمشیربازی را به هیات قول داده اند و تا زمان تحقق این وعده، سالن شمشیربازی استان به صورت موقت در مجموعه ورزشی غدیر راه اندازی خواهد شد.
وی با اشاره به مشکلات رشته شمشیربازی در استان قزوین گفت: اکنون این رشته مربی، ورزشکار و داور در استان ندارد ولی در اولین فراخوان جذب ورزشکار و مربی حدود 30 علاقمند برای ورود به این رشته در قزوین ثبت نام کرده اند.
چگینی افزود: گفت و گوهای اولیه با ارتش و سپاه برای توسعه و آموزش رشته شمشیربازی منعقد شده و در کل نگاه دستگاه ها و نهادها به این رشته مثبت است.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.